lørdag, juli 19, 2008

Pavebesøket i Australia forsøkt ødelagt av homo- og abortaktivister



Vi kjenner dem igjen på hatet mot kristne som står for Bibelens ord. I Oslo stilte de opp for å trakassere de mange kristne som marsjerte for å bevare ekteskapet mellom mann og kvinne. I Sydney i Australia har de samme type gruppene stilt opp for å protestere mot pavens besøk. 500 ungdommer forsøkte alt de kunne for å ødelegge for tusenvis av katolikker som ønsket å se sitt kirkelige overhode. I Oslo forsøkte de å ødelegge for at kristne kunne få gi uttrykk for sine meninger. De krever retten til å kunne hevde sine egne meninger, hvilket ingen nekter dem, men de gjør selv alt de kan for å ødelegge og sjikanere mennesker som har en annen oppfatning enn dem. Selv snakker de varmt om tolleranse og vidsyn, men det gjelder selvsagt bare dem selv.

I Sydney kastet demonstrantene væskefylte kondomer på katolikker som sto oppmarsjert for å hilse paven velkommen. Noen av dem var utkledd som nonner og prester, noen med djevlekostyme. Og selvfølgelig var mange av dem utstyrt med megafoner og musikkanlegg for å overdøve de som sang kristne salmer. De 500 demonstrantene ropte taktfaste slagord mot paven og Romerkirken, blant annet at de kjempet for homoseksualitet og abort. Akkurat det samme skjedde i Oslo, da også med megafoner og musikkanlegg.

De 500 demonstrantene har selvsagt full rett til å gi uttrykk for sine meninger og sin overbevisning, men da bør de samtidig tillate at andre har andre oppfatninger enn dem og la sine meningsmotstandere få lov til å holde sitt arrangement uten at det skal bli ødelagt. Nylig var det noen homorarrangementer i Oslo. Det ble ikke holdt motdemonstrasjoner mot dem. Ingen forsøkte å forstyrre sammenkomsten med høy musikk eller megafoner. Men de kan ikke respektere at kristne samles til å gå i tog for noe de tror på. Slikt kalles meningsterror og intolleranse. Men det er vi etter hvert vant med kommer fra disse gruppene. Det utilslørte hatet mot kristne blir mer og mer tydelig. (Foto: AP)

16 kommentarer:

  1. Anonym6:53 p.m.

    BjornOlav: David Wilkersson har i sin bok synen skrivit om att det i den sista tiden ska bli en förföljelse mot de kristna.Och vi är där nu,och jag tror att snart så blir det förbjudet att säga namnet Jesus,för fienden använder dom som står till hans förfogande,att med vilka medel som helst låta skrämma sig till tystnad!
    Jag tror också,att det är nu,som Gud vekligen utser en skara som han låter gå genom prövningar.Läs
    Jes. 43:1-3.
    Det är som det sagts förut,att nu gäller intet annat än att hålla sig tätt intill Jesus,om vi ska klara oss.Vad som än händer,i Honom har vi alltid seger,även om fienden med sina härar skulle sätta oss i fängelse.
    Läs Matt.24. Läs också Matt. 9: 16_22.
    Guds välsignelse!
    Karin

    SvarSlett
  2. Jeg er helt enig med deg, Karin og Wilkerson hadde utvilsomt rett. Allerede blir mange mennesker forfulgt for sin tro, og jeg tror vi vil oppleve mye mer av hatet mot oss i tiden fremover. Da må vi, som du sier, holde oss nær til Herren. Måtte Han gi oss den styrken og det motet vi trenger! Ha en riktig velsignet helg med dine!

    SvarSlett
  3. Jeg tror ikke vi kan vente oss mer av disse aktivistene. De kan beskrives med et godt norsk ord: pøbler!

    Johannes

    SvarSlett
  4. Jeg tror vi nå begynner å se det som Paulus kalte "lovløshetens hemmelighet"(2.Tess.2,7) og frafallet som vil komme forut for Antikrist. Men vi må ikke glemme at djevelens forførelse er mye farligere enn verdens forfølgelse.

    Hilsen
    Petter Lid,
    Lofthus i Hardanger

    SvarSlett
  5. Hei Petter, så koselig å finne en kommentar av deg her! Og jeg er helt enig med deg, djevelens forførelse er den farligste av alt. Farligst fordi den onde har en egen evne til å opptre som lysets engel.

    SvarSlett
  6. Anonym8:56 p.m.

    Jeg synes demonstrantene har et godt poeng når det gjelder prevensjon.

    Det er ikke uten grunn at selv konservative organisasjoner som Norsk Luthersk Missjonssamband (som omtrent er eneste kristne organisasjonen som står på det gamle synet på skilsmisse) deler ut kondomer på misjonsfelten.

    Jeg vil faktisk gå så langt som å si at pavene står i fare for å kunne beskyldes for medvirkning til folkemord gjennon sin sabotasje mot vårt viktigste våpen mot aids.

    Og så vil noen slå et slag for "just say no".

    Det er jeg enig i, men vi ser F. eks at milliarder er brukt på det i USA helt blottet for synlige statistiske resultater.

    Og det er faktisk en slags oppfatning i F. eks store deler av Afrika at å ha sex utenfor ekteskapet uten kondom er mindre syndig enn å ha seg med kondom som er en tankegang den katolske kirke ikke har brukt særlig mye krefter på å bekjempe.

    Så for all del, "just say no", men om noen alikevel sier ja må vi faktisk støtte, og ihvertfall ikke motarbeide vårt fremste våpen mot at millioner av småbarnsforeldre dør i fattige land med dårlig, eller manglende velferdstilbud.

    Jeg tror pavene står i fare for å kunne beskyldes for å gjennom medvirking ha blod av millioner av mennesker på hendene.

    Mvh.
    Lars

    SvarSlett
  7. Jeg vil vel tro at NLM ikke er alene om det "gamle synet på skilsmisse".

    Den beste beskyttelsen mot AIDS er å gifte seg, og være tro mot sin ektefelle! Og om man ikke er gift, så er det beste å være avholdende.

    SvarSlett
  8. Det er et dillemma knyttet til synet ditt Lars. Ved at kirken skal dele ut kondomer så sier man ved selve handlingen at utenomekteskapelig sex er ok.

    SvarSlett
  9. Jeg er enig med Hansen.Det kan ikke være kirkens oppgave å dele ut kondomer.Dessuten ville en slik handling være dobbeltmoral.På den ene siden ville da kirken stå for et restriktivt syn på sex utenfor ekteskapet,og samtidig dele ut kondomer og si at vi må hjelpe dere så dere ikke får kjønnssykdommer.

    SvarSlett
  10. Bjørn Olav:

    Om barna ikke får lov til å svømme, men du får dem til å bruke svømmevest for sikkerhetsskyld.

    Er det dobbeltmoral?

    Jeg oppfatter ikke det overhode ikke som en oppfordring til sex utenfor ekeskapet.


    Når det er sagt ser jeg ikke for meg at Norske ungdomsledere skal dele ut kondomer. Det finnes det andre fora for.

    Og så er det desverrre slik at det det du skriver om at den beste garantien mot AIDS er å ikke ha sex utenom ekeskapet blir totalt menignsløs. (jeg skrev jo også om det i mitt første innlegg.)

    Dette er jo ikke nødvendigvis kristne mennesker, og F. eks i USA hvor milliarder har blitt brukt på "just say no" kampanjer ser man ingen effekt overhode.

    Faktisk har til og med flere undersøkelser vist at de som har deltatt på diverse kampanjer som F. eks de hvor du får en ring som symboliserer at du ikke har tenkt til å ha sex før ekteskapet debuterer tidligere enn de som ikke deltar.

    (et annet ineressant faktum er at USA's mest konservative stat, Utah har det høyeste antallet tenåringsgravide i hele USA.)


    Vi er altså enige om hvordan Gud har forordnet det.

    Men nå er det altså slik at kondom i denne sammenheng blir en moralsk handling i umoralen, ikke noe som gjør det "mer syndig"

    Ikke slik Den Katolske Kirke har kommunisert de aktivt som årlig kanskje er direke bidragsytende til millioner av barns, og småbarnsforeldres død.

    Mvh.
    Lars

    SvarSlett
  11. Kjødet er skrøpelig, sa Jesus. Jeg vil vel tro at mange av disse ungdommene som har ønsket å vente med sex til etter ekteskapet, har vært oppriktige når de skrev under på medlemsskapet i organisasjonen som promoterer dette.

    Jeg kan ikke se at kirken skal få skylden for at mennesker pådrar seg AIDS og andre kjønnsykdommer. Kirken - og da tenker jeg ikke kun Romerkirken - om den ønsker å følge Bibelen, bør være tydelig på at sex hører ekteskapet til. Det er den veiledning som den kan gi. Den kan ikke si at "vi forstår at dere har sex, så da bør dere i hvert fall bruke kondom". Kirken kan ikke si noe annet enn at sex hører ekteskapet til. At mennesker ikke vil høre på det, må de selv bære ansvaret for. De kjønnsykdommene de pådrar seg selv, kan de ikke skylde på kirken, men seg selv.

    Jesus sa: "Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle som Gud har skapt" (Mark 16,15) Han sa ikke: "Gå ut i hele verden og del ut kondomer for alle som Gud har sagt." Men det han sa om ekteskapet er dette: "Derfor skal mannen forlate sin far og sin mor og holde seg til sin hustru."

    Det er ikke totalt meningsløst å hevde at sex hører ekteskapet til. Det er Guds gode skaperordning. Og det gjelder selv om vi skriver 2008.

    SvarSlett
  12. Og: Jeg synes det er fullstendig bak mål å beskylde paven for folkemord. Det kan du heller beskylde sexindustrien for.

    SvarSlett
  13. Anonym2:05 p.m.

    Bjørn Olav:

    For det første bruker du nå en del argumenter som treffer feil, ettersom at jeg er mer enig med deg, enn din karikatur av meg.

    For det andre, ser jeg fortsatt ikke at logikken blir at "vi forstår at dere har sex".

    Det blir som å si at vi ikke F. eks kan si at "skal du først slå, så slå ihvertfall der det gjør minst skade".

    Det ligger ingen aksept der.

    Nå skyldes jo heller ikke aids-epidemien utelukkende sex-industrien.

    Og ikke minst er jo langtifra all disse kristne, og man må faktisk kunne hjelpe ikke-kristne mennesker, og ikke minst uskyldige barn der de er.

    Jeg snakker jo ikke om Guds menighet, men om verden.

    Mvh.
    Lars

    SvarSlett
  14. Anonym3:52 p.m.

    Det blir allikevel å skyte langt over mål og beskylde paven for å ha blod på hendene, Lars, fordi han ikke er for å dele ut kondomer.
    Nå må folk snart begynne å ta ansvar for sine egne handlinger.
    Hva ektepar gjør og hva slags prevensjoner de bruker får være deres egen sak, utenfor ekteskap er noe helt annet, og da må man ta følgene.
    Det er foreldrenes eget ansvar at de setter barn til verden, selv om det kan være mye tragisk som ligger bak, også voldtekter.
    Enkelte land og stammer i Afrika har som kultur og voldta, Afrika er et land med store ufordringer, også respekten for sine medmennesker.
    Det kan bare Paven ta ansvar for ved og stå for Bibelens budskap.
    Dessuten som du sier, disse er mennesker fra verden, da får også verden bidra til og hjelpe med utleveringer av kondomer.
    Det skulle vel ikke være så vanskelig.

    Wenche Johanne.

    SvarSlett
  15. Nei, dette var ikke noe forsøk på å karikere deg, Lars. Om du opplevde det slik ber jeg om undskyldning-.

    Men jeg mener virkelig at kirken ikke kan klandres for å ha et restriktivt syn på sex. Og så vidt jeg forstår forholder Romerkirken seg til sine medlemmer, ikke de som står utenfor. Er man medlem av Romerkirken så betyr jo at man også skal leve i henhold til hva denne kirken lærer, og den lærer at sex hører ekteskapet til. Da kan det ikke være kirkens oppgave å hjelpe mennesker til å se viktigheten av å bruke prevensjon. Man pådrar seg ikke kjønnsykdommer innenfor den ekteskapelige ramme, om man er trofast mot sin partner, og ikke har hatt sex før man inngår ekteskap.

    Nei, AIDS epidemien spres også gjennom homosex.

    SvarSlett
  16. Anonym9:34 p.m.

    Oppførselen til disse "protestantene" sier vel mer om dem enn noe annet.

    Ole Petter

    SvarSlett