søndag, august 09, 2009

Europa trenger evangeliet - i 2050 vil Europas muslimske andel ha steget til 20 prosent



I dag bekrefter den engelske storavisen "The Daily Telegraph" det mange har sagt lenge: Europa er i ferd med å bli muslimsk!

I fjor var fem prosent av befolkningen i EU muslimer. Men voksende antall innvandrerer fra muslimske land og lav fødselsrate blant Europas innfødte befolkning vil bety at andelen muslimer vil ha steget til 20 prosent innen 2050. Avisen hevder også at tallene indikerer at Storbritannia, Spania og Nederland vil ha en enda større andel muslimer i løp av kort tid. Forskere regner ifølge The Telegraph også med at Storbritannia, som nå har 20 millioner færre innbyggere enn Tyskland, vil være det største landet i Europa med 77 millioner innbyggere innen 2060.

For bare noen få dager siden sto Carl Gustav Severin, misjonslederen for Livets Ord i Uppsala frem og sa: "Muslimene har en tydelig strategi på å islamisere Europa. Derfor må misjonsarbeidet i Skandinavia intensiveres. Muslimene har tydelige strategier å overta Europa. I England alene er det 15-20 steder som har innført Sharia-lover i lokalsamfunnet, og dette er noe som ser ut til å utbre seg i Europa framover. Dette er en kjempeutfordring for oss som kristne, men jeg opplever også dette som en mulighet for oss kristne og intensivere evangeliseringen mot folkegruppene i Europa som sverger til Islam som religion."

Det er viktig for alle som er opptatt av at mennesker får møte Jesus å lytte til det Carl Gustav Severin sier. Om kort tid vil mange muligheter ha gått oss forbi, fordi vi ikke gikk inn gjennom de åpne dørene som finnes nå. Dessuten må vi være forberedt på forfølgelse. Det vil bli mye vanskeligere å være en kristen i Europa i årene som kommer.

Se her hva Vg.no skriver:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=566168

28 kommentarer:

  1. Hvorfor skal vi bytte ut en galskap med en annen? At verden blir mer og mer sekulær er et fremskritt. Vekk med religion, det kommer ingenting godt ut av det.

    SvarSlett
  2. Hvorfor kan man bare ikke ta inn færre muslimer inn i EU samt norge . det er ikke værre og folk må jo se at disse muslime vil bare ta over verden og gjøre alle ikke muslimer til muslimer. og det er noe som må ha stopp på. det er ikke sundt for noen og ha slike her. og en dag blir det vell krig mellom ikke muslimer og muslimer mer kritisk en den er i dag hvis noen skjønner seg på den delen da.

    SvarSlett
  3. Dybderus11:26 p.m.

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Eg skjønner ikkje problemet. Det er ikkje akkurat slik at "kamp" mellom religion nokon gong har vore til nytte for noko lang i verda, og det er definitivt ikkje slik at religiøs dominans nokon gong har gjort det samme.

    Nei, det man treng er opne armer og forståelse slik at dei ikkje trekk seg tilbake i sine sinn og røtter slik som allslags tullinger ønsker. Fight fire with fire, and watch the house burn down. Bend to the wind, and stand tall another day.

    SvarSlett
  5. Ingen grunn til umiddelbar panikk - om drøyt førti år vil fortsatt FIRE AV FEM europeere være IKKE-muslimer.

    Av den andelen som er muslimer vil et stort flertall ha levd hele sitt liv blant 95% (idag) til 80% (om førti år) ikke-muslimer. Dette farger dem selvsagt - det "normale" er å leve på vestlig vis, og mange muslimer vil leve sine liv på akkurat samme måte som ikke-muslimer, bare med den forskjell at de holder en annen bok hellig. Mange muslimer i Europa lever på det viset i dag, selv om de slett ikke er født her.

    Jeg har vært i kontakt med en del muslimer, og deres gudstro har overhodet ikke betydd noe negativt for meg. Men jeg har vært borti et antall kristne som i betydelig grad ødelagt livet mitt, familien min, ødelagt min datter fullstendig. Hvis vi skal trekke fram kristen herskermakt som en løsning på noe som ikke behøver å være noe problem i det hele tatt, da er vi på fullstendig ville veier.

    "Vestliggjøring" av islam er bare mulig gjennom assimilering - du kan ikke tvinge den gjennom ved stigmatisering. Hvis det verdslige samfunnet fullt ut aksepterer islam som en personlig gudstro, men definerer et klart skille mellom dette og retten til å påtvinge andre mennesker og institusjoner sin tro, eller følger som er basert på tro og hellige skrifter, vil det ha en meget positiv side: Da vil vi gjennom de samme mekansimene også kunne kontrollere hva KRISTNE krefter får anledning til å bedrive av maktutøvelse.

    Om førti år, når fire av fem fortsatt er ikke-muslimer, vil det fortsatt være et langt større behov for å kontrollere kristnes hang til å herske over andre menneskers liv og levnet enn for å kontrollere muslimer.

    SvarSlett
  6. Det er som følger, vi etnisk hvite er på vei til å bli en minoritet i våre egne land. En sannhet som kommer til å bli en realitet rundt 2200 eller kansje noe før.

    Litt historikk som mange vil si ikke stemmer, men allikevel er sann.

    Det er det kristne felleskapet som har vært med på å bygge Europa til langt inn 70-80 tallet, da ting begynte å skje med Kirken og kvinnefrigjøringen fikk moment.

    Med fri abort og kvinners valgmulgheter, har vi fått en stagnasjon i fødselstallene.

    Når folk klager på innvandringen, tenker de ikke på alle de barn som kunne vært født her i landet.

    Når skal folk få øynene opp for at det er deres valg om vi skal få det bra i landet.

    Men det er selvsagt greit å føde et barn eller to barn etter fylte tredve.

    Det er også greit å skyve problemstillingen til de neste generasjoner, bare jeg får gjøre som jeg vil.

    Når skal folk ta ansvar for landet de klager over, det er jo vi som bor i det som har har dette ansvaret hvilende over oss.

    Eller skal vi bare la det skure og gå, og politikerne ødelegge dette flotte landet, som de er på god vei til å gjøre.

    Hva de kommende slekter vil si om oss, er opp til oss selv å forme.

    SvarSlett
  7. Hvorfor kan ikke vi her i Norge (EU) gjøre akkurat det same som muslimer i de arabiske ojle-landene? Ta inn arbeidskraft når det er behov for det, men send dem tilbake når landet ikke har behov for dem lenger, og aldri gi statsborgerskap til andre uansett hvor lenge de har vært i landet. Det er jo disse lovene som muslimer i arabiske land lever etter.

    SvarSlett
  8. "European Decadence

    The current “civilisation” of the West is due for a fundamental overhaul, without which it is doomed to collapse sooner or later.

    It has carried out the most complete perversion of every rational order of things.

    The realm of matter, of gold, of the machine, of number, there is no longer spirit, nor liberty, nor light in it.

    The West has lost the sense of command and obedience.

    It has lost the sense of Action and of Contemplation.

    It has lost the sense of hierarchy, of spiritual power, of man-gods.

    It no longer knows nature. It is no longer, for Western man, a living body made of symbols, Gods and ritual gestures—a splendid cosmos, in which man moves freely, like a microcosm within the macrocosm: it has on the contrary decayed to an opaque and fatal exteriority, the mystery of which profane sciences seek to ignore by means of their petty laws and their petty hypotheses

    The West no longer knows Wisdom: it no longer knows the majestic silence of those who have mastered themselves, the bright calm of the Seers, the superb solar reality of those in whom the idea has become blood, life, and power. Wisdom has been supplanted by the rhetoric of “philosophy” and “culture”, the realm of professors, journalists, and sportsmen—the plan, the program, the proclamation. It has succumbed to sentimental, religious, humanitarian contamination, and the race of chatterers who run around madly exalting “becoming” and “practice”, because silence and contemplation frighten them.

    The West no longer knows the State: the valorous State, the Imperium, as synthesis of spirituality and royalty, as a way to the “supraworld”, as known by the great ancient civilisations from China to Egypt, from Persia to Rome and to the Holy Roman Empire of the German Nation, has been submerged in the bourgeois poverty of a trust of slaves and traders.

    What might war be, war willed in itself, as a value superior both to winning and losing, as that sacred path to spiritual fulfilment— for whom the celestial seat of Odin, the Valhalla, is the privilege of the heroes fallen on the battlefield; for which in Islam, “holy war”, jihad, is synonymous with “way of God”; for which in Aryan India, the warrior is side by side with the ascetic and, in classic antiquity, mors triumphalis is conceived of as victory over death—these formidable European “activists” no longer know what such a war is. They no longer know warriors but only soldiers, for them a squabble is enough to terrorise and force them back to the rhetoric of humanism, pacifism, and sentimentalism.

    Europe has lost its simplicity, it has lost its centrality, it has lost its life. The democratic sickness and the Semitic poison corrode it in all its roots—right down to its law, sciences, and speculative thought. As for leaders—those beings who distinguish themselves, not by violence, greed for profit, their ability as exploiters of slaves, but, on the contrary, by unwavering and transcendent qualities of life—there are none. Europe is a big anodyne body, possessed and shattered by an anxiety which no one dares to express, whose blood is gold, whose flesh is machines, factories and arms, whose brain is a newspaper page—a shapeless body which tosses restlessly, driven by obscure and unpredictable forces which implacably crush anyone who tries to oppose it or even just to avoid its mechanism.

    The highly extolled “civilisation” of the West has been able to do all this. This is the vaunted result of the superstition of “Progress”—beyond Roman imperiality, the Doric Greece, and all the other exemplary forms of the great Aryan primordial civilisations.

    And the noose tightens everyday around those who are still capable of great loathing and great rebellion."

    - Julius Evola

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  10. dybderus12:24 a.m.

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  11. Les bloggreglene! Kommentarer som inneholder sjikane eller banneord slettes.

    SvarSlett
  12. Amen. Misjonsarbeidet i hele Europa må intensiveres, for ikke å si startes. Jeg skal be for det.

    SvarSlett
  13. Det er en bønn etter Guds hjerte! Europa trenger JESUS!

    SvarSlett
  14. Det har nok lite å si om der muslime. Jeg tror de fleste her kan være enige med meg at de fleste kristne i Europa (eller i alle fall svært mange) ikke er spesielt sterkt religiøse?

    Det samme gjelder muslimer og gjelder dem i større og større grad jo lengre de er her i relativt sekulære Europa.

    Hadde tidligere i sommer besøk av en fra England som heter Akif. Foreldrene hans er muslimer og var innvandrere til England. Han er født og oppvokst der. Og han er 150% brite. Fullstendig britisk på alle måter i oppførsel. Han regner seg selv som Muslim, men han er ikke religiøs i noen større grad enn de i Norge som går i kirka til jul.

    Hudfargen og religionen definerer de fleste i Europa mye mindre enn kulturen til landet de vokser opp i gjør.

    SvarSlett
  15. a) Etnisk tilhørighet bør ikkje bety noko. Me er alle mennesker, eller var det ikkje så mannen de digger sa?

    b) Den dagen eg støtter spredningen av Jesu ord, er den dagen då kristne heller preker toleranse enn anti-rase/religion.

    c) 20% muslimer betyr absolutt ingenting. Og om det betyr noko, sørg heller for at dei føler seg heime og har det bra. Redd for at dei skal herske? I eit demokrati? Har dere fullstendig misforstått ka demokrati er?

    d) "Det er det kristne felleskapet som har vært med på å bygge Europa til langt inn 70-80 tallet, da ting begynte å skje med Kirken og kvinnefrigjøringen fikk moment." Sist gong kirka dominerte kalte me tiden "The Dark Ages". Gjett kvifor.

    e) "Med fri abort og kvinners valgmulgheter, har vi fått en stagnasjon i fødselstallene."
    Med mengden mennesker og overpopulasjon tilstede, så er dette ein bra ting. Me skal ikkje multiplisere til planeten dauer heller...

    f) "Når folk klager på innvandringen, tenker de ikke på alle de barn som kunne vært født her i landet." Hæ? Blir vel født allikevel, eller trur du nokon spring rundt og deler ut kondomer kvar gong det kjem nokon inn i landet?

    g) "Når skal folk få øynene opp for at det er deres valg om vi skal få det bra i landet." ... ja? Ka har det med saken å gjere?

    h) "Hva de kommende slekter vil si om oss, er opp til oss selv å forme." Dei vil sikkert sei noke slikt som "Herlighet så dei overreagert..."

    i) Dei fleste "hardcore" muslimer eg kjenner er grepa folk som behandler folk bedre enn mange "hardcore" kristne eg kjenner. Dei er flinkere til å følge Jesu ord om behandling av sin neste enn kristne sjølv. Det er forhåpentligvis noko til ettertanke istadenfor dårlige forsøk på å unnskylde.

    SvarSlett
  16. Anonym7:49 a.m.

    Ja, jeg er imot flere muslimer i EU, men ikke personene. Og hvorfor prøve å gå omveien med å gjøre dem kristne først? Kristendommen er jo en svak religion allerede, så mye som vi har tilpasset den etter våre liv, så er det ikke mye troverdighet igjen der. (Les Paulus’ første brev til Timoteus Kap2, Vers 11-15, et av MANGE eksempler).

    Muslimene på sin side tolker Koranen som de har gjort siden den ble oppdiktet.

    Men jeg tror til en viss grad at mange av disse kommer til å legge bort religionen sin etter noen generasjoner i EU. I dag får de fleste en utdannelse, og lærer seg å kjenne det utspekulerte samfunnet man lever i bedre enn før, og da innser flere og flere hvor teit religion egentlig er.

    Splitt kirke og stat, og la muslimene få finansiere sine egne moskéer hvis de absolutt skal ha da, samt at de må få godkjente nabovarsler til å bygge dem. Religion er roten til alt vondt, og oppdiktet av kloke utspekulerte hoder som jobbet for keisere i gamle dager, en måte å bygge moral, stolthet og ignoranse blant folket sitt i sin vei mot "verdensherredømme".

    SvarSlett
  17. Veldig bra reflektert Morghus!

    Tenk om man kunne lære av hverandre i stedet for å slå hverandre ned--

    SvarSlett
  18. Morghus

    Det er tydelig at du har liten kjennskap til det som skjer med menneskerettigheter og demokrati i et land eller område hvor sharia innføres.

    Dette handler ikke om at vi alle er mennesker, for det er vi da. Vi er alle skapt i Guds bilde.

    Men det handler om at islam representerer noe helt annet enn sann kristen tro.

    SvarSlett
  19. Nei vet du hva Bjørn Olav, jeg har ikke lyst til å kaste vekk livet mitt på å være redd for en bronsealdermyte. Den dagen det kommer håndfaste beviser for en eller annen gudelignende person, enten det er Tor, Gud, Zevs eller Nøkken skal jeg tro på den, men dette blir jo rent hypotetisk med tanke på at det aldri kommer til å skje.

    Hvorfor skal vi som mennesker med toppen 80-100 år på denne planeten gå rundt å skjelve i buksene for en tro som blir indoktrinert i deg fra barnsben av? Hvorfor ikke nyte dette øyeblikket i evigheten vi er tildelt til noe nyttig? Opplev verden, tilegn deg ny kunnskap, møt nye mennesker, ta deg en utdannelse. Men selvfølgelig, hvis det gjør deg lykkelig å tro på denne guden din og du gjør det ikke ut av frykt, skal du selvfølgelig få lov til det. Jeg skal ikke prøve å stoppe deg.

    Så lenge muslimer/kristne ikke prøver å misjonere overfor meg har jeg ingen problemer med noen av dere.

    SvarSlett
  20. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  21. :D

    Vet du, jeg har det aldeles utmerket! For meg er livet Kristus. Noe herligere liv finnes ikke. Jeg nyter livet til fulle.

    Tor, Zevs og Nøkken behøver du ikke bry deg om. Jeg er enig med deg i at de er menneskeskapte. Men det finnes EN som har skapt både deg og meg. Han elsker deg så høyt at Han sendte sin Sønn for å frelse deg fra en evig fortapelse.

    SvarSlett
  22. Til orientering: Denne bloggen reklamerer kun for det blogginnehaveren kan stå inne for. Produkter som bøker, filmer etc som er for salg, finnes det reklameplass for andre steder.

    SvarSlett
  23. "Det er tydelig at du har liten kjennskap til det som skjer med menneskerettigheter og demokrati i et land eller område hvor sharia innføres."

    Joda, dette har eg sterk kjennskap til. Innføringen av sharia er nok mot det demokratiske prinsippet sia fleirtalet antakeligvis er imot det, og då burde man heller slåss for demokratiet enn for/mot religion(er). At man feiler så grovt på dette området er ein ransakelse av prosessene og grunnlaget for det samfunnet det gjelder.

    Brudd på menneskerettigheter er noke man kan, og bør, bekjempe, men då må man bekjempe bruddet på menneskerettighetene, ikkje religionen eller folket, for då fremmedgjer man dei. Slikt blir det konflikter av, konflikter som høyrer mørkere tider til.

    "Dette handler ikke om at vi alle er mennesker, for det er vi da. Vi er alle skapt i Guds bilde. Men det handler om at Islam representerer noe helt annet enn sann kristen tro."

    Når eg snakker med min neste, så ser eg på hudfargen hans og tenker "Er han kanskje muslim, og kanskje frå India? Så gøy!", og så ynskjer eg å bli kjent med han. Det er gjennom forbrødring man skaffer seg venner, det er gjennom felleskap man overbeviser. Inspirer folk med gode handlinger, dermed ord, og bygg videre frå det.

    Når man søker etter å belyse forskjeller, det er då man skaffer seg uvenner og skismer. Eg velger å ignorere ein manns tru, og ser på det me har til felles istadenfor.

    Om det blir 51% muslimer i Norge, som deretter ynskjer ein reform av staten Norge til ein muslims stat (noke som er ufattelig usannsynlig, sjølv då), så er det likefullt ein demokratisk berettiget reform, og fullt lovlig. Liker du ikkje det, så får du setje i gong med nedbrytingen av det demokratiske prinsippet og den norske grunnlov.

    SvarSlett
  24. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  25. To ting Morghus:

    1) Jeg har mange muslimske venner.

    2) Jeg tror neppe du ville ha likt deg i en stat bygget på sharia lover. Jeg kan gi deg noen tips om hvor du kan reise, og la oss si, oppholde deg fem år. Så kan vi snakke sammen etterpå.

    SvarSlett
  26. 1) Jeg har mange muslimske venner.

    Eg skjønner ikkje kva det har med poenget mitt å gjere :)

    2) Jeg tror neppe du ville ha likt deg i en stat bygget på sharia lover. Jeg kan gi deg noen tips om hvor du kan reise, og la oss si, oppholde deg fem år. Så kan vi snakke sammen etterpå.

    Eg har fremdeles ingen anelse om ka det har med det eg prøvde å komme fram til. Eg sa aldri at det var digg å bu i ein slik stat, så eg skjønner virkelig ikkje kor du vil med dette :P

    SvarSlett
  27. Jo, poenget var følgende: Du skriver om viktigheten av forbrødring, og jeg er enig med deg. Derfor skrev jeg at jeg har mange muslimske venner. Jeg har ingen problemer med relasjoner mellom ulike nasjonaliteter, eller til muslimer generelt. Jeg har respekt for deres tro, og deres overbevisning. Noen av dem er vår families aller beste venner.

    Men jeg ønsker ingen sharialov i Europa. Jeg ønsker ikke et muslimsk Europa. Årsaken er at jeg ser verdiene i det de Europa har, og som Europa har fått gjennom den kristne tro.

    Dessuten er det min overbevisning som kristen at Europa trenger å stifte bekjentskap med evangeliet på nytt.

    SvarSlett
  28. Jo, poenget var følgende: Du skriver om viktigheten av forbrødring, og jeg er enig med deg. Derfor skrev jeg at jeg har mange muslimske venner. Jeg har ingen problemer med relasjoner mellom ulike nasjonaliteter, eller til muslimer generelt. Jeg har respekt for deres tro, og deres overbevisning. Noen av dem er vår families aller beste venner.

    Jo, skjønner jo det når du påpeker det. Eg trakk aldri din "meritt-liste" og personlige forhold i tvil. Det var retorikken og den panikk-arta overdrivelsen av situasjonen eg trakk i tvil, som om det var ein "Mulimsk invasjon, fram med forsvarsverkene" i Norge.

    Men jeg ønsker ingen sharialov i Europa. Jeg ønsker ikke et muslimsk Europa. Årsaken er at jeg ser verdiene i det de Europa har, og som Europa har fått gjennom den kristne tro.

    Ein feiler når ein tillater eit retts-system som står utanfor det grunnleggende systemet uten at det er demokratisk grunnlag for det i ein demokratisk rettstat, det er det ingen tvil om. Man underretter seg dei lovene som fins der, og om man vil forandre det, så må man forandre fleirtallets meining. Forandrer fleirtallet meining, så skal eg holde kjeft, men inntil dess... ;)

    Dessuten er det min overbevisning som kristen at Europa trenger å stifte bekjentskap med evangeliet på nytt.
    Religion har eg ingenting imot. Det er etablissementene og deira mindre pålitelige tjenere eg ikkje har lit til. Tid og sted igjen så ser man kva som skjer når verdslig makt korrumperer :(

    SvarSlett