tirsdag, mai 11, 2010

Vi står overfor et samlivsmessig anarki

Jeg tenker på ordene fra 5.Mosebok 19,14 når jeg leser advarselen som Øivind Benestad (bildet) gir i et innlegg i avisen Vårt Land i dag:

"Du skal ikke flytte merkesteinene mellom deg og din neste, de som de gamle har satt på den jord du skal få i arv i det land som Herren din Gud gir deg i eie."

Under den rødgrønne regjeringen er det blitt flyttet mange slike merkesteiner. Den kjønnsnøytrale såkalte "ekteskaps"-loven er en av disse. Nå presses det på at selv barn i barnehagealder skal få servert homoeventyr, og skal indoktrieres i den nye moralen fra tidligst mulig alder. Verdiene som ekteskapet mellom èn mann og èn kvinne skal tydeligvis rives ned, stein for stein til det norske hus står på vaklende sandgrunn.

Nå ber Øivind Benestad - som få andre har stått på vardene og sagt tydelig fra om hva som holder på å skje i denne nasjonen - foreldre om å protestere. Jeg har brakt denne oppfordringen videre på bloggen bare for noen få dager siden.

I dagens innlegg skriver Benestad noe vi virkelig bør merke oss:

«Dersom norske foreldre ikke protesterer og stopper snik-homofiseringen av barnehagene, vil snart det neste «likestillingsprosjektet» bli lansert: Bøker og undervisning om voksne som lever i biseksuelle trekantforhold og der barna vokser opp med tre foreldre. Homokampen hittil er bare første fase i kampen for å skape et samfunn kjennetegnet av samlivsmessig anarki, der alt skal være like naturlig, normalt og bra. I denne sammenheng er det instruktivt å legge merke til LLHs nye navn: Landsforeningen for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner.»

Vi har lenge sett denne utviklingen som Benestad her skisserer. Homoaktivistene blir mer og mer aggressiv og frimodig i sin fremferd, godt støttet av den rødgrønne regjeringen både med ord og med generøse pengegaver. Vi står virkelig foran et samlivsmessig anarki. Stakkars barn som skal vokse opp i denne normløsheten. Vi kan komme inn i en tid om ikke så lenge hvor vi må holde barna hjemme fra både barnehage og skole. At det vil føre til en begynnende kristenforfølgelse også i Norge er jeg ikke det minste i tvil om.

Kampen står ikke bare om kristne verdier, men om våre barns framtid.

Se også:

http://www.vl.no/samfunn/article22647.zrm

34 kommentarer:

  1. Det er flott at vi har Benestad. Han er flink til å formulere seg og gir et godt inntrykk når han opptrer i media.
    Send ham en SMS når han har vært i media, han er verd flere oppmuntringer !!!!!!

    SvarSlett
  2. Anonym2:40 p.m.

    Jeg har forlengst sluttet å lese homoaviser for all homoinformasjon får jeg gjennom Vårt Land og Dagen Magazinet som nærmest har homostoff hver dag. Forunderlig..
    Særlig når man tenker på at det er homobevegelsen som får skylden for indoktrinering.
    For det er nå engang slik at de aller fleste mennesker klarer å se at det er forskjell på at det snakkes om homofile med respekt i skole og barnehage og å indoktrinere om at homofili nesten skal overta all vanlig omgang mellom mennesker.
    Og selvfølgelig er det sex Benestad og dere andre er opptatt av. Denne gang trekantsex...
    klarer dere virkelig ikke se at verden står ovenfor helt andre større problemer her i verden????
    Og Hansen - slutt å snakk om forfølgelse, du er selv en som forfølger. Snakk med "homovennene" dine om det du...

    SvarSlett
  3. Anonym4:08 p.m.

    @Anonym [2:40PM]
    Du vet da vel utmerket godt at kristne er fullstendig opphengt i sex, derfor har de litt vanskeligheter med å se forbi det.

    SvarSlett
  4. Otto: Det var en veldig god ide. Det er godt at Benestad våger der andre tier. Vi trenger å huske ham i våre bønner.

    SvarSlett
  5. "Anonym". Nå er det vel ikke snakk om at barnehagebarna først og fremst skal lære å respektere andre. Dette handler om noe helt annet. Det handler om å indoktrinere våre barn, med den agitasjonen som kjennetegner homoaktivistene.

    Verden står overfor mange problem. De blir ikke mindre av at barna som skal vokse opp ikke skal få vite hvem far er, og i andre tilfeller skal forholde seg til to fedre eller to mødre.

    Og du snakker om sexfiksering? Man behøver ikke se lenger enn til sentrale personer i homobevegelsen som oversetter bøker som lovpriser fri sex, se litt nærmere på opptogene deres og hva som fokuseres der, se på nettstedene deres som har annonser for sex. Jeg vet om en homofil som ikke hadde noen problemer med å selge porno fra kiosken sin.

    Er det forfølgelse å påpeke fakta?

    SvarSlett
  6. Anonym2:36 a.m.

    Jeg synes du er en stor homoaktivist sammen med Vårt Land, Dagen Magazinet og Benestad med mange fler kristne.

    Homobevegelsen har mye å takke dere for.

    Hele verden fokuserer på sex. Homser er ikke verre eller bedre enn andre. Ei heller du.

    Du glemte å nevne en annen form for sexfiksering - og det er fra dine egne rekker, hvor kvinner, menn og barn er blitt misbrukt seksuelt i navnet til Gud.

    Jeg har solgt pornoblader til både prest og klokker, feier og bankmann, heteroer og homoer, kvinner og menn. Jeg vet at det ikke er forskjell på folk i så måte. Og du må vel ha lest litt selv når du snakker om hvor ille det er.

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Jeg tror nok neppe noen innen homobeveglsen vil kalle meg for homoaktivist. Dere pleier å ha andre honnørord å bruke. Dere er jo - og særlig du - flinke med slikt.

    Jeg har nok ikke glemt det du påstår. Det interessante er jo at du leser bloggen - selv om du leser den selektivt. Det virker som du er innom bare i den ene hensikt å se hva jeg skriver om homofili. Nå finnes det 3938 artikler på denne bloggen, og en oppsumering av det som jeg har skrevet om homofili, vil vise at det ikke er så mange artikler. Vi snakker om 82 artikler hvor ordet homofili er nevnt siden 2006, mens jeg har skrevet 479 større artikler om den kristne forsamlingen.

    De siste linjene forteller jo alle som har fulgt bloggen en stund hvem du er, men det visste jeg fra første stund du begynte å skrive igjen. Dermed kjenner vi jo veldig godt dine standpunkter og hva du mener om meg og alle andre bibeltroende.

    SvarSlett
  9. Anonym2:01 p.m.

    Ta det rolig Hansen. Jeg skal slutte å skrive her med en gang.
    Du vil jo uansett ikke høre noe om hva en homofil selv mener. Du sitter jo på fasiten.
    Jeg har prøvd å fortelle at det finnes homofile av alle slag. Det vil jo ikke du se. Du ser bare ett slag og de beskyldes for det meste ondt her i verden.
    Jeg ville iallefall aldri som homofil vært venn med et slikt menneske.

    SvarSlett
  10. Jeg vet ikke hvem av oss som har fobi når det kommer til stykke:

    Du representerer en gren av homobevegelsen som ikke klarer å se at det finnes, eller om så gjør, homofile som velger å leve livet enslig. Du sier at det finnes homofile av alle slag, men disse vil du ikke forholde deg til.

    Det faller jo på sin egen urimelighet at jeg ikke vil høre på hva homofile mener. Jeg lytter stadig til mine homofile venner. Men jeg er vant med at du hele tiden forsøker å stigmatisere bibeltroende. Det er direkte løgn å påstå at jeg beskylder homofile for det "meste ondt her i verden". Det finner du ikke noe sted.

    Men slik blir det når argumentene står på repriseknappen, og det er ditt hat mot bibeltroende som driver deg.

    Du er velkommen til å kommentere.

    SvarSlett
  11. Anonym3:17 p.m.

    Jeg syns denne bloggforfatteren har klart å belyse noe veldig godt: at det finnes homofile som velger sølibatet.

    De roper ikke høyest. De har ingen organisasjon i ryggen som får masse penger overført hvert år. De marsjerer for det meste ikke i tog. De lyttes sjeldent til. De aksepteres sjeldent av homofile som velger en annen livsstil.

    SvarSlett
  12. Anonym9:46 p.m.

    Jeg har et spørsmål:

    Hvorfor blir man homofob og homohater fordi man stiller spørsmål til homofile?

    SvarSlett
  13. Anonym: Hansen stiller ikke spørsmål. Han har allerede svarene - OG dommen. Og desverre er svarene veldig ofte feil. Det blir feil når man putter alle homofile i en sekk og kaller alt for synd og djevelskap fordi man ser kun legningen og ikke menneskene

    Ville bare si det.

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  15. Men du tar helt feil, godeste Skiensmann. Og det har du gjort hele tiden. Du tillegger meg meninger og holdninger jeg ikke har. Det er jo du som har problemer mht homofile som mener noe annet enn det som er opplest og vedtatt. Du vil jo ikke akseptere homofile som velger å leve i sølibat. Hvem har fobi?

    Jeg "putter ikke alle homofile i en sekk". Det er det du som gjør. Stakkars den homofile som ikke mener det samme som deg.

    Og hakket i plata må være ganske stort. For du gjentar og gjentar og gjentar at jeg kaller alt for synd. Det har jeg heller ikke gjort.

    Kanskje du kunne bruke helgen til å jobbe litt med fordommene dine? Særlig mot bibeltroende.

    SvarSlett
  16. Anonym2:38 a.m.

    Hansen: hva om jeg forteller at jeg selv lever i sølibat? Hva vet du om det? Du kjenner overhode ikke meg.
    Jeg har aldri sagt at jeg har problemer med homofile som velger å leve i sølibat. Jeg har heller selvfølgelig ikke problemer med homofile som lever ut sin legning. Jeg har heller ikke problemer med heterofiles valg.

    I det hele tatt må dette være opp til hver enkelt og mennesker er like mye verdt uansett valg - så lenge man ikke skader andre.

    Du har helt rett. Jeg liker ikke mennesker som hevder de sitter med fasit, enten det nå er bibeltroende eller homofile for den saks skyld.

    Du er et slikt menneske som jeg ikke liker.

    SvarSlett
  17. Anonym6:51 a.m.

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  18. Nå er det forskjell på å velge sølibatet som livsform som en livslang forpliktelse, og det å ikke ha noen kjæreste eller leve sammen med noen for øyeblikket. Det er vel det siste, og ikke det første, som er den aktuelle situasjonen for deg? Hvorfor ikke snakke sant.

    Du har uttalt deg om personer som har valgt sølibatet som samlivsform, om de i det hele tatt er homofile. Jeg hører heller aldri du snakker om disse, som en gruppe, som regnes med når du snakker om homofile. Du snakker bare om de som vil leve ut sin homofili, fordi du stadig gjentar: Kjærlighet kan aldri bli feil.

    Det er jo mantraet du stadig gjentar.

    Så skriver du:

    "Du har helt rett. Jeg liker ikke mennesker som hevder de sitter med fasit, enten det nå er bibeltroende eller homofile for den saks skyld. Du er et slikt menneske som jeg ikke liker."

    Det er vel dette som kalles intolleranse. Kanskje det er du som egentlig sliter med fobier, Skien?

    SvarSlett
  19. "Du er et slikt menneske som jeg ikke liker."

    Således taler en riktig unitarprest.

    SvarSlett
  20. Er litt usikker på om denne Unitarkirka eksisterer lenger. Det finnes ingen nye innlegg på Facebooksiden deres. Ingen av de to unitarprestene svarer på innlegg der. Nettsiden er ikke oppdatert. Men det var jo voldsomt til pes når ny prest skulle innsettes. Enkelte aviser gikk nærmest bananas for å lage intervjuer. Men så gikk visst lufta ut av balongen.

    SvarSlett
  21. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  22. Anonym1:03 p.m.

    Jeg er da iallefall ærlig. Ikke alle her som er det.

    Jeg er da ikke bedre menneske enn at det finnes personer jeg overhode ikke liker. Men dere er kanskje bedre på det dere?

    SvarSlett
  23. Anonym1:44 p.m.

    Poenget er vel bare det, at den kirken du er prest for har en ganske høy bekjennelse av toleranse overfor andre. Dere reklamerer for "frihet, toleranse og respekt." Men du kjennetegnes ikke akkruat av det. Er kirken foresten lagt ned?

    SvarSlett
  24. Anonym2:26 p.m.

    Respekt, toleranse - og frihet til å være som man vil så lenge man ikke skader andre.

    Vi i Unitarforbundet vil gjerne lære av andre for å bli bedre. Vi sitter ikke med en fasit som vi slår andre i hodet med.

    Det viktige er at man streber etter å være et godt menneske for seg selv og andre. Å tro at man sitter med en fasit som skal gjelde likt for alle er ikke å gjøre andre mennesker godt. Da tror man selv at man er fasit og så mener du at først når andre er blitt som deg er du bra nok.

    Sølibat er en ting som må være opp til hvert enkelt menneske. Det er en sak mellom det enkelte menneske og evt hans Gud. Man kan da godt leve i sølibat uten at man blander inn Gud i det hele tatt.

    Man kan ikke ta en gruppe menneske og putte alle i en sekk merket sexfikserte, fordi noen i gruppen er det. Homofile er ikke nødvendgigvis mer sexfikserte enn andre. Gå på hvilken som helst arbeidsplass og hør hva de snakker om der i matpausen. Se i media, film - ja overalt.

    Så kan man jo også diskutere om det å være sexfiksert er det verste i denne verden. Så lenge den skjer frivillig mellom to single mennesker. Jeg vet iallefall om 100 andre ting som er verre enn sex.

    Det er når sex blir brukt som maktmiddel og sex sårer andre at det blir feil. Her har vel ikke kristne det beste ryktet selv, så jeg ville være forsiktig med å dømme andre grupper.

    Homofili handler ikke om sex. Ikke bare. Det er som med heterofili. Bare at homofile har en helt annen bakgrunn for å kunne ha det. For bare tredve år siden var det forbudt. Mange tør ikke leve ut det menneske de er. Mange tar sine liv. Mange lever i hemmelighet. Mange må lyve for alle sine nærmeste. Mange homofile er forfulgte. Mange føler seg hatet. Mange blir slått ned på åpen gate.
    Mange må tåle å høre all verdens dritt og anklager om sin seksualitet.

    De aller fleste homofile i dag lever godt og er respektert og godtatt av de som betyr noe i ens liv. Det har de virkelig fortjent. Det har vært en tøff kamp for veldig mange homofile å stå frem som det menneske de er.

    De aller fleste homofile ønsker nok bare å få leve i fred.

    Homokampen føres for alle de som ikke er så heldige som mange av oss er. Og hvem er bedre til å føre den kampen enn oss som kan bevise at det går fint an å få aksept å leve fullverdige liv.

    Man skal alltid kjempe for likeverd og rettferdighet for alle mennesker enten det gjelder tro, legning, rase, kjønn... Men rettferdighet og likeverd må gjelde alle. Man kan ikke bare plukke ut de som behager en selv og som er lik seg selv.

    Fundamentalisme er dog noe JEG ikke vil kjempe for. Tvert imot. Fundamentalisme handler bare om egoisme og svart/hvitt-tenking. Det er der man setter seg selv og sin tro som fasiter. Fundamentalisme dreper, skaper kriger og gjør andre mennesker vondt. Jeg respekterer ikke fundamentalisme - fordi det skader andre. Helt i tråd med Unitarismen.

    Unitarkirken er gjennom forandringer, og er slettes ikke lagt ned. Vi har aldri hatt så mye å gjøre som nå. Men takk for at du er opptatt av oss.

    SvarSlett
  25. Unntaket er med andre ord: respekt og toleranse for bibeltroende.

    Det dette handler om er ensidighet. Så lenge man sier det som er politisk korrekt, får man respekt. Sier man det Bibelen sier, så skal man hates.Jeg er blant annet en av dem. Det er hva du har sagt lenge nå. Ikke usminket en gang. Men offentlig.

    SvarSlett
  26. Anonym3:16 p.m.

    En Bibel kan leses på mange måter.

    Jeg hadde aldri reagert på denne bloggen hvis det ikke var dine ondsinnede og feil beskrivelser av en hel gruppes legning. Den rammer meg. Det får være greit for jeg tåler det. Men mange tåler det ikke.

    Hvorfor har du ikke nok med å leve ditt eget liv "riktig" og bibelrett? Hvorfor skriver du aldri om dine mange egne feil??

    Og så trenger du nok ikke late som at dette "hatet" ikke er gjensidig. Det er helt greit å være ærlig om det.

    SvarSlett
  27. Nei, jeg hater ikke. Heller ikke deg. Jeg hater ingen. Jeg ber for deg og velsigner deg.

    Det er nok ikke slik at du tåler det. Hadde du tålt det, hadde du ikke skrevet rett ut at du hater meg.

    Det er nok heller ikke sant at jeg ikke forteller om mine "mange egne feil" på bloggen. Om du leser litt mer enn bare de få artiklene jeg har skrevet om homofili, så ser du det. Jeg kjenner de feilene veldig godt, og Herren kjenner dem.

    SvarSlett
  28. Anonym3:32 p.m.

    Nei, hva annet kan du si annet enn det hyklerske hate synden men elske synderen..

    Du viser med hele deg hvor vanskelig dette er og jeg tror flere med meg ser at du ikke alltid klarer det. Eller iallefall ikke klarer å vise det.

    Og jeg forstår selvfølgelig - som menneske - hvor vanskelig det er. Jeg synes det er mye bedre å¨være ærlig.

    Men nok fra meg. Jeg klarer ikke engang mitt løfte om å holde meg vekke fra denne bloggen.

    SvarSlett
  29. Hva er det som er hyklerisk ved det å hate synden, og elske synderen? En kristen som tar Guds ord på alvor kan ikke elske synd. En kristen som elsker synd er en selvmotsigelse. Han eller hun lever ikke rett med Gud.

    Jesus hatet synd. Men Han elsket synderen. Han er vårt fremste eksempel på det. Kvinnen som ble grepet i hor, ble tilgitt, men samtidig bedt om ikke å synde mer. I dag poengteres gjerne det første, men man overser det andre.

    At man ikke alltid klarer å vise kjærlighet, tror jeg de fleste av oss har gjort oss erfaringer med. Nå har vi to aldri møtt hverandre. Kanskje det ville ha gjort det lettere å forstå hverandre? Man får ikke alltid fram hva man vil med ord, og ord kan misforstås.

    Men du sier nå rett ut at du hater, du da. Du hater meg.

    Det er sterkt. Ville du også ha gledet deg om noen tok det hatet på alvor og skadet meg? Stikker hatet så dypt?

    SvarSlett
  30. Anonym4:23 p.m.

    Enig med bloggeieren: Det er veldig sterk når noen faktisk sier: Jeg hater deg. Det er ganske tankevekkende at noen som er prest sier noe slikt. Visstnok skal disse unitaree ha Jesus som forbilde.

    SvarSlett
  31. Anonym9:06 p.m.

    Jeg lurer på hva Heidelberg sier til at prestene hans snakker slik Skienspresten gjør? Kan ikke tro han godtar slikt.

    SvarSlett
  32. Anonym1:42 a.m.

    Jeg har ingen kommentar til den dritten dere forsøker å sverte meg med her. Det er i god kjent stil. Jeg venter meg ikke annet faktisk.

    SvarSlett
  33. Nå er det du som sier at du hater og misliker andre mennesker.

    SvarSlett
  34. Nå synes jeg Benestad kan stoppe med hetsingen av oss bifile. Greit at du og han har mange fordommer, men for mange av er det sånn at vi ikke henger oss opp i kjønn. Skal vi hetses av den grunn? Skal vi hetses fordi vi kan elske alle?

    SvarSlett