torsdag, september 18, 2008

Giske sponser homonettverk som vil endre DNK's vigselspraksis



Kulturminister Trond Giske blar opp 150.000 kroner for å støtte et seminar arrangert av et nystartet nettverk som arbeider for "en felles vigselsordning som innkluderer både tokjønnet og enkjønnet ekteskap". Dette skjer til tross for at regjeringspartiene i forbindelse med behandlingen av den nye kjønnsnøytrale såkalte "ekteskaps"-loven, lovet å holde fingrene av fatet og ikke presse Den norske kirke til å innføre "vigsel" av homofile/lesbiske par. Som kjent blåste justisministeren seg opp og bruste kraftig når han beskyldte biskop Kvarme for å fremme hatvold mot homofile. Et av poengene til justisminister Storberget var at biskop Kvarme forsøkte å få stanset "vielsen" bare timer før den skulle gjennomføres. Storberget gjentok og gjentok dette i et innslag på TV. Nå viser det seg at den ene av de to som ble "viet" i Kampen kirke, Gard Realf Haugerud Nielsen, er medlem av det nye nettverket. Ved siden av å være prest og leder av Åpen Kirkegruppe for homofile, er Gard Realf Haugerud Nielsen ansatt i Kunnskapsdepartementet og Ap-politiker! Snakk om samrøre!

Det nye nettverket består av 12 personer. Blant annet er biskop Tor B. Jørgensen med, og prost i Elverum, Sevat Lappegard. Det samme er FAFO forsker Arne Grønningsæter, selv homofil og Nils Jøran Riedl, studentprest ved BI, Oslo. Inger Johanne Aas, prest og daglig leder av Tøyenkirken er også en del av nettverket.

Seminaret som kulturministeren sammen med likestillingsminister Anniken Huitfelt har bevilget, blir holdt 3.-4. november, bare få dager før Kirkemøtet. Flere sentrale personer i nettverket har gjort det kjent at de fra og med 1. januar vil trosse Kirkemøtets vedtak og står klar til å "vie" homofile og lesbiske par.

Pengebevilgningen viser til fulle at Det Norske Arbeiderparti ser på Den norske Kirke som statens religionsvesen, og vil styre kirken uten å ta hensyn til kirkens egne ordninger. Tro om Øyvind Benestad ville fått 150.000 kroner av Giske/Huitfeldt for å holde et seminar om ekteskapets ukrenkelighet? Neppe. Den Norske Kirke er i Arbeiderpartiets hender, bastet og bundet og deler av den er datter til Den store skjøgen vi kan lese om i Åpenbaringsboken.

58 kommentarer:

  1. Anonym8:35 p.m.

    Det er med sorgtungt hjerte jeg leser din blogg ikveld. Hvor er det blitt av respekten for Guds sanne Ord?
    Det er en tragedie at innvigde prester vil stille seg i bresjen for denne vranglære.
    Må Gud gi oss nød så vi kan be uavlatelig for land og folk.

    Hilsen karin.

    SvarSlett
  2. Anonym8:51 p.m.

    Stakkars mennesker! De tror visst at hvis de vinner over Guds Ord i denne saken, så betyr det at det er dè som står for sannheten, og ikke Guds Ord. Dette er mennesker som virkelig tror de kan sette seg over Gud.
    xxx

    SvarSlett
  3. Anonym9:29 p.m.

    Jeg synes Benestad eller andre som står for det bibelske ekteskapet, burde arrangere en konferanse før kirkemøtet og søke Giske/Huitfeldt om 150.000 kroner. Så får vi se om Giske tar den utfordringen, eller vil forskjellsbehandle. Jeg tror ikke noe på at han vil imøtse en slik hendvendelse, men prøv!

    SvarSlett
  4. He-he! Ja, den var god! Verd et forsøk, om ikke annet for å vise situasjonen, hvor lite demokratisk dette er. xxx

    SvarSlett
  5. Karin og xxx

    Ja, dette er sørgelig, virkelig sørgelig. For Arbeiderpartiet er Den norske kirke statens religionsvesen. Giske påstår at kirken er ikke moden for å være selvstendig, den må bli mer demokratisk først. Men Giske kan på sin side drive med partidiktatur, slik vi så det i det tidligere Sovjetunionen - og som vi ser det i diktaturstater i dag.

    Det er også interesant å merke seg at det som skjedde i Kampen var nøye planlagt. De visste at dette var en provokasjon.

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Karin og xxx

    Ja, dette er sørgelig, virkelig sørgelig. For Arbeiderpartiet er Den norske kirke statens religionsvesen. Giske påstår at kirken er ikke moden for å være selvstendig, den må bli mer demokratisk først. Men Giske kan på sin side drive med partidiktatur, slik vi så det i det tidligere Sovjetunionen - og som vi ser det i diktaturstater i dag.

    Det er også interesant å merke seg at det som skjedde i Kampen var nøye planlagt. De visste at dette var en provokasjon. Mye taler for at det også var en bevisst provokasjon.

    SvarSlett
  8. Jeg er også enig i at det er en god ide om Benestad arrangerer seminar og søker Giske om pengestøtte. Men det er nok neppe sannsynlig at han får den.

    SvarSlett
  9. Bra dette kommer i lyset! Regner med det hadde blitt skikkelig bråk om Bondevik-regjeringen hadde innvilget 150.000 kroner i støtte til Mor-Far-Barn, eller at Øyvind Benestad hadde vært ansatt i familiedepartementet og samtidig skulle holde kurs om den kristne familien. Merkelig at ikke VG eller Dagbladet er interessert i å se hvor korrupt støtten til de homofile organisasjonene og nettverkene all den stund det sitter sentrale homser i regjeringslokalene. Men kanskje det ikke er så underlig likvel. Kanskje er det mest politisk korrekt.

    Ole Petter

    SvarSlett
  10. Anonym9:22 a.m.

    Man kan ikke sammenlikne på den måten.

    Å si at Benestads organisasjon og det aktuelle tiltaket skal ha samme "rett" til statsstøtte, blir som å hevde at Vigrid også må ha statsstøtte fordi SOS Rasisme får det.

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  13. Interessant innfallsvinkel. Slikt kan man også misbruke arbeidstiden sin i Hjemmet/Mortensen forlag til å skrive. Avsender er en ikke ukjent journalist, som er utestengt fra bloggen. Jeg lar det stå så får leserne selv se hva denne personen er god for.

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  15. Det hjelper ikke å bruke datamaskinen på arbeidsplassen, Kvistum. Du er utestengt fra bloggen, og det vet du.

    SvarSlett
  16. Men jeg bryr da meg ikke om det!!! Du har ingen autoritet over meg og kan ikke pålegge eller forby meg noe som helst.

    SvarSlett
  17. Du har ingen myndighet over denne bloggen, Ivar Kvistum. På grunn av din oppførsel, sjikane og spredning av løgn om meg er du utestengt. Da hjelper det ikke å skifte over til en annen IP adresse og forsøke å få innleggene dine publisert på den måten.

    SvarSlett
  18. Jeg har aldri sagt et usant ord om deg, Hansen.

    SvarSlett
  19. Det er også en løgn! Du får bruke din egen og andres blogger til å fortsette sjikanen din der. Det gjør du da også til gangs. Her på bloggen er det satt punktum for deg, men vi ber for deg. Ha en god dag.

    SvarSlett
  20. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  21. Som sagt, Ivar Kvistum, punktum er satt. Dine synspunkter, din løgn, ditt hat og din sjikane får du spre andre steder. Det gjør du da også til gangs. Hvorfor ikke bruke din egen blogg til slikt? Kan det være at så få leser og kommenterer den? Nå har jo en av dine viktigste støttespillere også tatt pause, så det er kanskje ikke så interessant å bruke den bloggen.

    SvarSlett
  22. Kvistum er ikke noe annet enn en mobber. En som elsker å provosere og som har sin store glede i å hetse andre. Han elsker oppmerksomhet, og alle anledninger til å kunne angripe bibeltro kristne. Han går igjen mange ulike debattforum, ikke bare her, men har lagt denne Bjørn Olav Hansen for hat og sjikanerer han så ofte han kan.

    Jan Roger

    SvarSlett
  23. Uavhengig av hva den anonyme og Hansen har av feider seg imellem (noe jeg ikke har innsikt i og ikke vil ta stilling til) så har han jo unktelig et poeng.

    "Å si at Benestads organisasjon og det aktuelle tiltaket skal ha samme "rett" til statsstøtte, blir som å hevde at Vigrid også må ha statsstøtte fordi SOS Rasisme får det."

    Utrsagnet er satt på spissen så det holder, men sett bort fra det. ser du poenge hansen?

    SvarSlett
  24. Kan du stryke ordet "denne"?

    Jan Roger

    SvarSlett
  25. Synes forresten Jan Roger er usaklig så det holder her. Hvorfor ta igjen med samme mynt istedenfor å ta avstand fra Sjikane?

    SvarSlett
  26. Undrende:

    Jeg ser at det er et poeng for Kvistum å sammenligne kristne som ønsker å stå for Bibelen med en fascistorganisasjon, men det sier i grunnen det meste om den som fremsetter sammenligningen.

    Poenget her er at kulturministeren har sagt at han ikke vil blande seg borti Den norske Kirkes indre anliggender mht vigsler, men samtidig overfører han penger til et homonettverk som vil endre måten vigsler gjennomføres på. Det kaller jeg utidig innblanding. Giske er ingen erkebiskop, selv om han oppfører seg som en. Det er også oppsiktsvekkende at en av de som ble "viet" arbeider i et annet departement, og er samtidig ap'e.

    SvarSlett
  27. Og jeg bør da for ordens skyld legge til: Er medlem av nettverket som får penger.

    SvarSlett
  28. Anonym1:00 p.m.

    Hei undrende.

    Jeg tar ikke igjen med samme mynt. Jeg beskriver det som faktisk er sant. Personen jeg omtalte opptrer på denne måten.

    Jan Roger

    SvarSlett
  29. Anonym1:05 p.m.

    Poenget til Kvistum slik jeg ser det (beklager til Kvistum hvis jeg tolker feil og legger ord i munnen hans) at begge grupper er ekstreme minoriteter. Det kan fort bære ganske feil av sted hvis de får for mye makt. Homobevegelsen er også en minoritet, men de har forholdsvis brei støtte i befolkningen i henhold til sine rettigheter. (uten at jeg med det mener at det er en rett å få gifte seg i kirken) Jeg ønsker bare å stille spørsmålstegn ved hvem som (ukritisk) tar på seg definisjonsmakta her. Jeg tror kvistum er inne på noe sentralt her, har du innsikt til å se forbi provoserende retorikk og ta utfordringen istedenfor å vri på ordene og sende piler tilbake? jeg vet det er mye å be om. og jeg vet at retorikken kvistum bruker her kan være problematisk, men som "mellommann" er det frustrerende å se at dere ikke tar hverandres poenger for dere er for opptatt av skarp retorikk og pilkasting.

    SvarSlett
  30. Kvistums poeng er svært lite interessant all den stund han er utestengt fra muligheten til å kommenere på denne bloggen. Han får holde seg til andre blogger.

    Ellers er jeg uenig med deg å kalle de som ønsker å stå for det kristne ekteskapet for en "ekstrem minoritet". Jeg vil anta at alle bibeltro kristne står for det kristne ekteskapet, og de har støtte fra det brede lag av befolkningen. De fleste er for at ekteskapet er mellom èn mann og èn kvinne.

    SvarSlett
  31. Anonym1:14 p.m.

    Jan Roger

    er ikke sannheten relativ?Det du kommer med er jo en påstand som er svært nedlatende og svertende om en enkeltperson, er ikke det sjikane? For meg (som utenforstående)ser det ut til at du bruker samme metoder selv.

    SvarSlett
  32. Anonym1:15 p.m.

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  33. Anonym1:18 p.m.

    Du mister poenget hansen, igjen.
    Kan du lese det jeg skriver igjen og se om du får noe annet ut av det?

    Tar du tversnittet av nordmenn vil nok de fleste se på Benestad som ekstrem.
    Så langt meg bekjent er ikke jeg utestengt fra bloggen, jeg vil gjerne fortsette denne diskusjonen med utgangspunkt i dette utsagnet til Kvistum.

    SvarSlett
  34. Anonym1:27 p.m.

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  35. Undrende

    Jeg ser poenget ditt, men jeg synes det er uinteressant. Poenget ligger nemlig et annet sted: Regjeringens overkjøring og overstyring av Den Norske Kirke. Arbeiderpartiet ser på Den norske kirke som statens religionsvesen. Det er karakteristisk at justisministeren sier: "Vi vil ikke ha en slik kirke", mao: vi bestemmer hvordan kirken skal være. Så spiller det ingen rolle hva Bibelen sier og hva Kirken har ment i 2000 år.

    SvarSlett
  36. Anonym1:40 p.m.

    Jeg ser poenge ditt, og jeg ser at det er viktigst for deg i denne konkrete saken. Mitt poeng derimot kommer til kjenne hvis man ser denne saken som et symbol på noe større. hva dette større er tror jeg at jeg har lagt igjen i mine innlegg. Vil du tenke over det?

    SvarSlett
  37. Det som er "større" i denne sammenhengen er at noen arbeider bevisst for å ødelegge det kristne ekteskapet.De jobber målrettet, og får god støtte av den rødgrønne regjerningen.

    SvarSlett
  38. Anonym1:46 p.m.

    Der gjorde du det igjen. tok på deg definisjonsmakten og fortalte meg hva "det større" er. Så det jeg har argumentert for faller på stengrunn for du har alle svarene? Ser du poenge mitt, ser du verdien av et annet syn en ditt eget?

    SvarSlett
  39. For en kristen er det bare en ting som er større: Gud og Hans ord. Det er vi forpliktet på. Definisjonen på ekteskapet finnes der. Det er tross alt Gud som har innstiftet det. Da blir det ikke så interessant hva mennesker måttte definere det til å være.

    Sannheten er ikke relativ. Sannheten finnes i Guds ord.

    SvarSlett
  40. Anonym2:47 p.m.

    Undrende

    Sannheten er ikke relativ, skriver B.O.Hansen, og det er jeg helt enig med ham i. Gjennom noen år har vi fulgt IK's skriverier. Jeg har ordene mine i behold når jeg beskriver ham som jeg gjør. For å si det slik. Like sikkert som vinteren snart kommer, like sikkert er det at når B.O.Hansen skriver om temaer knyttet til moral/umoral/Bibelens autoritet/homoseksualitet dukker IK opp. IK har ikke mye positivt å bidra med i samtalen, Det handler stort sett om angrep på hva andre tror og mener, på en svært nedlatende måte.

    Ha en god dag. Nå skal jeg snart på jobb.

    Jan Roger

    SvarSlett
  41. Anonym4:35 p.m.

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  42. Kvistum:
    Nå må du respektere at endelig punktum for dine bidrag her på denne bloggen er satt for veldig lenge siden.

    SvarSlett
  43. Jeg blir ufattelig frustrert og river meg i håret og roper AAHHRRGGHH over denne idiotiske kranglingen deres! Dere oppfører dere som barn alle sammen! Er ikke noe bedre enn den andre noen av dere! Dette er bare helt utrolig latterlig av dere alle sammen! Skylder på hverandre, kjefter og driver, hetser og slenger dritt og stenger ute og er så sakrastiske og fæle mot hverandre at jeg blir rett og slett ille berørt når jeg leser det! Hva slags mennesker er det dere ønsker å være med sånn oppførsel? Alt er bare "din skyld" og de er "du som er dum" og "du var dum mot meg da" og "du gjorde det mot meg den gangen" og "han har alltid vært sånn" og "han er sånn og sånn" og slik holder dere på og definerer hvordan andre mennesker dere umlig kan kjenne såå veldig godt er! Fatter det ikke!De eneste dere ser og eneste dere søker er det negative i det mennesket du har foran deg!! Kænn dekk itte bære GI DEKK!! Dere yter akkurat like lite respekt for kranglinga deres alle sammen fra meg i allefall. NULL respekt for sånn oppførsel. Den første av dere som klarer å ordne opp i dette og fikse ting og gjøre forholdet godt igjen er en stor mann i mine øyne, men så lenge dere er så stygge mot hverandre klarer jeg ikke å ta dere alvorlig. Det må kunne gå ann å leve i harmoni om man er uenig, vi er ikke så interessert i å lage gørr at vi behøver å drive sånn? Dette er IKKE en sann kristens sinnelag! Han skal be for sine fiender og velsigne de som forfølger de, ikke hate. Går dere til nattverd når dere har noe uoppgjort med en bror? Skam dere, elendige drittunger som ikke klarer å slute med dette våset!

    Puh, dette var jammen godt å få sagt gitt, og beklager at jeg satte det på spissen, men jeg har lest snart tusen kommentarer om dette tullet og nå var det den berømmelige dråpen som fikk begeret til å renne over. Er ikke så oppgitt lenger, nå bare ser jeg det komiske i voksne folk som oppfører seg som treåringer og nå bare ler jeg! haha! Salig er den som skaper fred sier jeg og ønsker alle hissigproppene her gratulere med dagen! :D

    Ps: Og unnskyld hvis jeg tråkket noen på tærne! hehe!

    SvarSlett
  44. Anonym7:14 a.m.

    IVAR KVISTUM er det store problemet. Han burde for lenge siden respektert at han er utestengt fra denne bloggen.

    Stener

    SvarSlett
  45. Jeg forstår hjertesukket ditt veldig godt, Knut Anders. Er det noe jeg er grundig lei så er det disse skriveriene. Dette har vart i årevis, og fører ingen vei. Nå er jeg sliten fra før av, på grunn av alvorlig sykdom, og selv om dette med sykdommen faktisk brukes mot meg, så nevner jeg det her. Disse stadige angrepene og denne stadige sjikanen er så slitsom. Og det er ikke bare på denne bloggen, de samme angrepene gjentas og gjentas, på andre blogger.

    Ivar Kvistum og jeg kommer aldri - om det ikke skjer et under - til å bli enige. Jeg respekterer at han har et helt annet syn enn meg, men deler ikke hans synspunkter, verken når det gjelder synet på troen eller på homofili. Jeg mener også at vi som står for et konservativt bibelsyn må få hevde det. Jeg opplever ikke at vi får lov til det. Det er en meningsterror mot vårt syn, med den sjikanen vi utsettes for. Jeg forstår ikke at jeg ikke kan få skrive mine meninger og mine tanker på min blogg, uten at Kvistum stadig skal komme med sine til dels grove personangrep. Nå ser jeg at en av hans støttespillere oppfordrer til aksjon mot denne bloggen, for å få stanset den. Har vi som tror på Bibelen ingen rett lenger til å si våre meninger? Vil de innføre sensur, så bare de politisk korrekte meningene skal få lov til å publiseres i det offentlige rom? Det ser slik ut.

    Jeg har invitert Ivar Kvistum på en kopp te. Den invitasjonen står fortsatt ved lag. Ikke for å diskutere, men for å møtes, for å snakke. Ikke fordi jeg skal få han til å endre seg, men for å snakke ut om hvordan vi begge har opplevd denne striden. Kanskje vi begge har noe å lære av det? Kanskje du kunne vært "bisitter", Knut Anders?

    Det er en bestemt årsak til at Ivar Kvistum er utestengt fra bloggen. Jeg er villig til å oppheve det forbudet, under forutsetning at bloggens publiseringsregler følges og at sjikanen mot andre og andres meninger stanses. Det ville være berikende å få del i Kvistums synspunkter på mangt og mye, men jeg orker ikke mer av denne sjikanen.

    SvarSlett
  46. Anonym2:47 p.m.

    Synes det er flott at B.O. Hansen tar dette initiativet, og håper det er et signal til at IK finner en annen arena enn denne til å lufte sine meninger. Gjerne få til denne samtalen med Kule-Knut som tilskuer. B.O.Hansen svar bør også være et signal til en viss blogger om ikke å tilspisse denne konflikten, ved å tilby plass til alle som ønsker å angripe B.O. Hansen på sin blogg og oppfordre til å få stengt denne bloggen. Det vitner bare om hevngjerrighet fra denne bloggers side. Det fører ikke noe godt med seg. Jørgen

    SvarSlett
  47. Jørgen

    Jeg setter pris på ditt innlegg, og håper at vi kan løse dette gjennom samtaler. Denne striden har pågått så lenge, og har vært så smertelig for alles parter, at det nå må settes punktum. Meningene våre er delte, og det må være slik. Vi representerer helt forskjellige ståsted.

    SvarSlett
  48. Oi, det tar jeg som et komplement! Ja, hadde kunne vært meget interessant med en kopp te (tror det er greit om alle holder seg unna koffein) med Hansen og Kvistum. Jeg takker ja til det. Spørsmålet er vel bare om jeg tørr? hehe! Kunne jo skiftet navn til Knut Anders Rød Larsen, blitt fredsmekler i midtøsten og antagelig vært i større sikkerthet! haha!

    SvarSlett
  49. Jeg setter pris på om du tar et initiativ til å få i stand et møte, så kan du med rette kalle deg "Fredsmegler" etterpå. Det må være mulig å få laget et visitkort. Kreftene er noe begrenset for tiden pga smerter, men jeg skal klare en tur til Oslo om Kvistum vil møte oss der. Da kunne jeg plukke deg opp underveis.

    SvarSlett
  50. Anonym3:29 p.m.

    Det den andre bloggeren er ren trakassering og forfølgelse av bibeltro kristne. Det snakkes en del om hatvold i dag. At homofile angripes pga sin legning er totalt forkastelig, ja motbydelig. Men jammen oppfordres det til hat mot kristne også. Det synes jeg denne bloggeren skulle holde seg for god til.

    Mvh
    Kari

    SvarSlett
  51. Anonym3:40 p.m.

    Oooooooooops.

    Skal selvsagt stå "Det den andre bloggeren gjør...."

    Kari

    SvarSlett
  52. Høres interessant ut, men bare hvis dere begge er interessert i å treffes for å si UNNSKYLD, rydde opp i missforståelsene og samtale på siviliserte måter de forskjellige temaene og prøve å sette seg inn i hva den andre mener uten å bli fornærmet eller føle seg krenket. Dere er bra folk begge to men har vanskelig for å se det.

    SvarSlett
  53. Jeg har vel også problemer med å se at dette lar seg gjøre, men hånden er i hvert fall strukket ut fra min side.

    SvarSlett
  54. Jeg tror ikke et øyeblikk at
    Hansen rekker ut en hånd på ordentlig. Men det er klart, en tilsynelatende gest pynter jo opp. Og kjernetroppene blir selvsagt imponert over et sånt tilsynelatende storsinn.

    Hovedproblemet er at Hansen systematisk stempler enhver kritisk innvending som "sjikane" og "personangrep". Slik har han holdt på gjennom år, og han har rammet langt flere enn meg.

    Kan vi forvente noen selvransakelse fra Hansens side? Sorry, men jeg tror ikke det. Jeg ser jo hva han skriver: At HANSEN skulle finne på endre seg på noe vis, blir ikke engang foreslått som en teoretisk mulighet. Det er viss alle andre som trenger endring. Som vanlig.

    Kan ikke Hansen innse at han har spilt et spill som har skapt sår. Og at det ikke er opp til Hansen å forlange at sårene skal gro når det passer ham.

    Det var en gang den påståtte "meningsterroren" gikk den andre veien. Hansen kan ikke forvente at jeg skal glemme det.

    SvarSlett
  55. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  56. Det er ikke riktig at enhver kritisk innvending stemples som sjikane eller personangrep, men jeg har opplevd mye sjikane og personangrep fra deg, Ivar Kvistum, noe som har rammet meg og min familie hardt. Akkurat det er det ingen tvil om.

    Men jeg mener det når jeg sier at gjerne vil møte deg, slik at vi kan få snakket sammen. Sammen med Knut Anders.

    Jeg stiller ingen krav utenom en gjensidig respekt for det vi står for. Det mangler jeg fra din side.
    Jeg respekterer at du har et helt annet syn på det meste, men jeg deler ikke ditt syn. Det er noe annet.

    At du ikke vil tro at jeg mener alvor når jeg stekker ut en hånd, er ikke mitt problem. Det er trist, men du velger selvsagt selv hva du vil. Om du skulle ombestemme deg, kan du sikkert ta direkte kontakt med Knut Anders, så ordner sikkert han med et møte. Noen ytterligere debatt med deg her på bloggen ønsker jeg ikke. Det fører intet godt med seg.

    Da vil jeg få ønske deg Guds velsignelse gjennom Jesus Kristus.

    SvarSlett
  57. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  58. De to siste innleggene er slettet fordi Ivar Kvistum er utestengt fra bloggen. Jeg gav Kvistum mulighet til et tilsvar på tilbudet om en samtale. Det har han gitt. Som jeg skrev: Noen ytterligere debatt mellom oss har ingen hensikt. Det beste er å møtes. Når Kvistum selv velger å takke nei til dette, må det være lov. Jeg kan ikke gjøre mer, om motparten ikke vil. Men om Kvistum ombestemmer seg, står tilbudet om tekoppen ved lag.

    SvarSlett