lørdag, mars 28, 2009

Homoaktivister kastet egg på bedehus i Lillesand



Lillesand Bedehus ble bombardert med egg tirsdag, da menighetsrådet og de ulike lutherske foreningene arrangerte et møte med tema: "Bibelen - er den Guds budskap?" Arrangørene er ikke i tvil om at det står en gruppe homoaktivister bak. Egg rant nedover vegger og vinduer.

I Lillesand raser det en debatt om homofili for tiden. Det har sammenheng med at homofile Lars Emil Nilsen ikke får velsignet "ekeskapet" sitt i Lillesand kirke. Samme dag som møtet ble annonsert i Lillesandsposten, ble det publisert et leserbrev, der Normisjon uttrykket sin motstand mot velsignelse av homofile par. Normisjon var en av arrangørene av temamøtet.

Det må være plass for meningsytringer, men dette er intet annet en pøbelstreker og viser den sterke intolleransen som finnes blant enkelte av disse homoaktivistene. De tåler rett og slett ikke andre meninger enn deres egne, og tollererer altså ikke at en gruppe setter seg på bedehuset for å lese Bibelen sammen! Hva er neste skritt? Kaste steiner på folk som tror at Bibelen er Guds ord?

Homoaktivistene viser til fulle sin intolleranse med denne handlingen. Og det kommer nok mer. De som våger å si at Bibelen er Guds evige, uforanderlige, ufeilbarlige, alltid gyldige, gudommelig inspirerte og autoritative ord, skal ikke få si det. Hva er de redd for egentlig?

32 kommentarer:

  1. Ja BjornOlav,detta med att homoaktivister bär sig åt på detta vis,det kan ju bara betyda en sak.
    Det är att de motsäger sig det som är skrivet i Guds ord!
    De tål helt enkelt inte höra talas om det som Gud säger i sitt ord!
    Ja, när de inte ens kan tåla att
    några i ett bönhus,samlas och ber till Gud!!!
    Tyvärr börjar det likna Sodom och Gomorra!Såg i dagen i går ett reportage att Göran Hägglund uttalat sig om att barn behöver både en mamma och en pappa.
    För detta uttalande blev han genast angripen av homo aktivister!
    Så BjornOlav,det kan bara betyda en sak,och det är att våra Länder befinner sig andligt sett i svåra situationer!
    Den bön som Abraham bad till Gud angående Sodom och Gomorra den bönen kanske även vi får börja
    be!
    "Gud finns det endast några troende i våra Länder,kommer du att kunna skona våra länder då?"
    En allvarlig undran!
    Karin

    SvarSlett
  2. Det er sannelig ulike oppfatninger blant dere teologer og kristne. Har du sett:

    Tidligere sokneprest - nå prost - i Lofoten, Ann-Helen Fjeldstad Jusnes, som for tiden er blant kandidatene til å bli ny biskop i Stavanger, sier at:

    - Homofil kjærlighet er gudegitt (aftenbladet.no)

    Til dette spørsmålet fra avisa:
    - En prest du har stor tiltro til står fram som homofil og flytter sammen med en av samme kjønn. Ville du gitt ham/henne jobb i ditt bispedømme?

    svarer hun:

    - Ja, men jeg ville ønske at de formaliserer sitt samliv i ekteskap slik jeg også ville ønske for heterofile. Jeg tror at homofil kjærlighet er gudegitt slik heterofil kjærlighet er det.

    Sett ut ifra leserkommentarene til avisartikkelen er det delte meninger også blant rogalendinger om dette. Skjønt, det er vel ikke så rart. Mer påfallende er det at dere skriftlærde har oppfattet skolepensum så forskjellig som dere tydeligvis har gjort. Kanskje har noen sovet i timen, hva vet jeg.

    SvarSlett
  3. Sørlending12:59 p.m.

    Nei jeg tror faktisk ikke det er delte meninger om dette som har skjedd i Lillesand. Med unntak av noen få homoaktivister, tror jeg at de fleste vil ta avstand fra hærverk og pøbelstreker som argumenter i en debatt. Uansett syn på homofilisaken må man holde fast ved at diskusjon skjer med ord, ikke ved trakasseringer og pøbelstreker.

    Vi ser stadig at denne grensen flyttes. I spørsmålet om Israel, fikk pøblene spillerom til å både skade mennesker, forretninger og andre materielle ting. Nå gjelder det også når det kommer til uenighet om homofilispørsmålet.

    Det som også er skremmende er at de rød/grønne politikerne ofte er mer opptatt med å forklare hvorfor det blir slik, enn å ta tydelig og bestemt avstand fra slik måte å argumentere med vold og hærverk.

    SvarSlett
  4. Anonym2:13 p.m.

    "Mer påfallende er det at dere skriftlærde har oppfattet skolepensum så forskjellig som dere tydeligvis har gjort. Kanskje har noen sovet i timen, hva vet jeg."

    Tidligere sokneprest i Lofoten har i alle fall ikke våknet fra tornerosesøvnen sin. Våkn opp og les Bibelen. Så vil det bli åpenbaret hva som står der.

    SvarSlett
  5. Anonym2:50 p.m.

    Man kan jo spørre den kule Knut'en om han synes dette er en grei måte for homofile å gi uttrykk for meininga si? Mens kristne ikke bør si hva Guds ord sier, i frykt for at noen kan oppleve det krenkende, så er det sikkert helt greit at homsene griser ned bedehuset. For meningene til de som er innafor, er jo noe det moderne mennesket ikke bør tollerere.

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  7. Slikt språk ødelegger etter mitt syn for en viktig sak - bibeltroskapen.

    SvarSlett
  8. DENNE KOMMENTAREN ER REDIGERT, DA DEN INNEHOLDER ORD SOM RAMMES AV PUBLISERINGSREGLENE.

    Rart at det ikke kommer noen reaksjoner fra den kommende såkalte "presten". Det er vel fordi at "ytringsfriheten" KUN gjelder de som har kastet eggene, og som han har gjort seg selv til "talsmann" for. For det ER "ytringsfrihet" de gnåler om hele tiden.

    SvarSlett
  9. Til anonym

    Takk på årvåkenheten! Innlegget er nå redigert.

    Jeg ber de som skriver kommentarer om å merke seg publiseringsreglene, gjengitt øverst på bloggen.

    SvarSlett
  10. Anonym4:32 p.m.

    Kjære anonym: Det er kanskje meg du sikter til? Det er mange måter å "kaste råtne egg" på ser jeg. Jeg kjenner bare at jeg er glad for at jeg tør å skrive under med navnet mitt. Det er jammen mer enn hva du tør. Men du, jeg tar gjerne imot råttenskap fra deg jeg. Jeg er like god, eller like dårlig for det. Jeg er godt vant med at jeg ikke er god nok også - og nå ser jeg at jeg selvfølgelig ikke er god nok som prest heller. Vel, jeg kan uansett ikke være noen prest for deg - for jeg vet jo ikke hvem du er. Så jeg tror du skal ta det med ro. Det er å håpe at andre finner meg bra nok. De mange positive henvendelsene tyder på det. Ellers ønsker jeg deg alt godt ;-)

    SvarSlett
  11. Kjellemann, nå må du snart gi deg! DETTE INNLEGGET HANDLET IKKE OM DEG! Ikke en eneste ting tyder på det.

    Men så fikk du en ny anledning til å rette oppmerksomheten mot deg.

    Denne saken handler om mennesker som har kastet egg på bedehuset i Lillesand. Det er et stykke unna Skien.

    Og det handler ikke om at du skal bli prest heller.

    Men jeg kan jo spørre deg, om du synes homoaktivistene uttrykker tolleranse for andres meninger når de kaster egg og griser til veggene og vinduene på bedehuset? Klarer dere virkelig ikke å uttrykke meningene deres på annen måte?

    SvarSlett
  12. Anonym4:45 p.m.

    Kjellemanns ego er så stort at bare noen skriver om homofili så tror han det er seg det handler om!

    Med mindre Kjellemann ikke oppholdt seg i Lillesand denne tirsdagen.

    SvarSlett
  13. Anonym4:48 p.m.

    Ok; Jeg svarte denne meldingen::

    Rart at det ikke kommer noen reaksjoner fra den kommende såkalte "presten". Det er vel fordi at "ytringsfriheten" KUN gjelder de som har kastet eggene, og som han har gjort seg selv til "talsmann" for. For det ER "ytringsfrihet" de gnåler om hele tiden.

    Beklager sterkt om ikke denne meldingen var rettet mot meg. Slik blir det når man til stadighet er offer for baktaling her inne.

    SvarSlett
  14. Anonym4:53 p.m.

    Du snakker fortsatt som om alle er homoaktivister og at alle homofile stiller seg bak eggkasting. Det er jo din måte å få svertet alle homofile på.

    Jeg holder fast på at det er mange måter å "kaste råtne egg på". Her på bloggen gjøres det til stadighet. Uansett om den siste meldingen var myntet på meg eller ikke.

    Publiseringsregler? De kan VELDIG misforståes. De følges alt ettersom man er enig med bloggeier eller ikke. De fleste kommentarene her er jo fra feige anonyme

    SvarSlett
  15. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  16. Dette er nok snakk om en helt annen prest, Kjellemann. En tidligere sogneprest i Lofoten, vil jeg anta.Det fremgår da også av kommentarene, om du tar deg tid til å lese dem ordentlig! Det er kanskje ikke så mange som tenker på deg som prest?

    Og du tar aldeles feil. Ordet som ble slettet var et nedsettende ord om homofile!

    SvarSlett
  17. Men du svarte i grunnen ikke på spørsmålet, som gikk på om du synes det er greit å kaste egg?

    Nå vet jeg jo at du allerede driver med den sporten verbalt på bloggen din. Men det er det jo ikke noe å si noe på, ikke sant. Der er det jo helt greit å sjikanere andre.

    SvarSlett
  18. Anonym5:05 p.m.

    Kjellemann du skriver: "Beklager sterkt om ikke denne meldingen var rettet mot meg. Slik blir det når man til stadighet er offer for baktaling her inne."

    Så du beklager sterkt at denne meldingen ikke var skrevet til deg! He-he.

    Det du beklager er vel at du misforsto og trodde at meldingen var skrevet til deg. Om ikke det er tilfelle så viser du med all tydelighet at du er lei deg for at folk ikke skriver om deg.

    Men Kjellemann, kan du ikke bare innrømme at du ELSKER oppmerksomhet?

    SvarSlett
  19. Anonym5:13 p.m.

    Du vet det Hansen at i kontakt med kristne blogger lærer man seg å hate, fordi man kjenner seg så hatet. Jeg forstår så gode de som vil kaste virkelige råtne egg for dere er neimen ikke bedre. Men deres råtne egg er godt pakket inn i et såkalt kristent omsvøp. Det stinker ikke mindre av det.

    Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du dyrt og hellig lover din Gud og dine lesere av bloggen at du aldri skal lese bloggen min, men til stadighet allikevel gjør det. Juger du Hansen? Det ligner mye på denne feigheten mange av de anonyme her gjør. Kaster dritt - uten mulighet til å ta igjen. Det er dette jeg kaller de kristne sølepyttene.

    Og skriver man dritt så får man tåle å få dritt tilbake. Slik er det bare vet du.

    SvarSlett
  20. Anonym5:16 p.m.

    Anonym: Jeg skulle sette stor pris på om dere sluttet å baktale meg, kontakte meg med svineriet deres. Anonymt selvfølgelig. Like feigt som du gjør det. Ja, kanskje det er deg?

    Men dere har jo forsåvidt rett. Det er fantastisk at jeg gidder å skrive her. Men Hansen får være glad til. Det er jo på de blogginnleggene han får svar. Ikke rart han fortsetter med homohatet sitt da...

    SvarSlett
  21. Ja, ditt hat skinner så tydelig igjennom, Kjellemann, at det er unødvendig å skrive. Men det er jo greit at du likevel skriver det i klartekst, så vet alle hva det er som driver deg.

    Det er skremmende å lese at du forsvarer eggkasting, for hva blir det neste? At de kaster stein? Er det ok også? Er det ok om noen fysisk bli skadet?

    Det er kanskje ikke så farlig. Vi skal jo ikke, og bør jo ikke, få si vår mening.

    Jeg får informasjon om bloggen din via ulike sammenhenger.

    Men kan du ikke finne på noe annet, enn å stadig gjenta deg selv?

    SvarSlett
  22. Ellers skriver du bare tullball, Kjellemann. Om du følger litt med så får jeg en rekke kommentarer på mange andre temaer, enn homofili. Men det er sant, det skriver du jo selvsagt ikke.

    SvarSlett
  23. Anonym5:35 p.m.

    Gjenta seg selv? Se litt på deg selv Hansen om ikke du også gjentar deg selv en del.

    Uansett - har dere lov å mene og tro hva dere vil så må jo også andre få mene og tro hva de vil. Og jeg gjentar "eggkasting" kan være så mangt. Det ser jeg masse av på bloggen her, enten det gjelder meg eller andre kristne som ikke anses gode nok i forhold til dere selv.

    Jeg vet jeg har mange smuglesere av bloggen og du er en av dem Hansen. Hyggelig det. Pastor Torp fortalte en gang at han og hans kone satt ofte opp om kveldene og leste om og så på perversitetene på Gaysir. Merkelig interesse når man så innstendig hater homofili..

    SvarSlett
  24. Men siden du unngår å svare på spørsmålet om eggkasting, skal vi da også anta at det er ok å kaste steiner på bibeltro kristne i neste omgang? Du sier jo ingenting om det. Det synes jeg faktisk er ganske skremmende.

    Min kone og jeg har nok helt andre interesser, enn å se perversiteter på nett.

    SvarSlett
  25. Og: jeg har aldri sagt at du ikke kan ha og skal ha meninger, Kjellemann. Det har du da i aller høyeste grad. Spørsmålet er om jeg skal få lov å ha mine? Det tviler jeg faktisk på at du mener jeg kan og skal.

    SvarSlett
  26. Anonym5:56 p.m.

    Det er slutt på å imøtekomme deg i diskusjoner her Hansen. Det har jeg prøvd og det nytter ikke. Mye også fordi du feks prøver å fremstille meg som en som ville tillatet steinkasting mot mennesker. Dette er så typisk din måte å få svertet folk på.

    Å delta på en blogg som dette får virkelig frem sinnet i meg og ja - hatet. Man har ikke godt av å omgåes mennesker som er her inne. Mennesker som bare ser svart hvitt. Det er jo en grunn til at ikke så mange deltar her også - av vanlige kristne. Man blir jo stadig møtt med at man ikke er bra nok.

    Og folk gjemmer seg bak anonymitet her. Slenger ut kommentarer som om de skulle kjent meg. Men tørre å stå frem? Nei. Men bibeltro er de. Og jeg er ikke bra nok. I forhold til hvem? Dem? Jeg aner jo ikke hvem de er. Sleipt, hyklersk, baktalersk og løgn. Det er vel synder det også skulle man tro. Men disse støtter du Hansen! For disse gjelder ikke publiseringsreglene. Det gjør deg til likedan.

    SvarSlett
  27. Nå delat det langt flere her inne enn på din blogg, Kjellemann.

    Og nei: jeg støtter ikke de anonyme angrepene på deg.

    Men jeg forstår at du støtter de som sjikanerer meg på din blogg. Det sier vel i grunnen en god del om deg - også.

    SvarSlett
  28. Anonym6:06 p.m.

    hehe... Der røpet du iallefall at du LESER bloggen min.

    SvarSlett
  29. Anonym6:35 p.m.

    Er det ikke prest du skal bli Kjellemann? Det er i alle fall det du SKRYTER av på bloggen din. Hvordan stiller Unitarforbundet seg til at du oppfører deg slik? For den oppførselen du har her er hinsides alt det som er en prest verdig.

    SvarSlett
  30. Det du sier stemmer ikke, men nå setter vi punktum, Kjellemann. Det er ingen seriøs samtale om disse spørsmålene du er ute etter, men å skape kvalme.

    SvarSlett
  31. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  32. Anonym8:26 a.m.

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett