onsdag, februar 03, 2010

Historien om en koptisk munk og hans kjærlighet til Jesus, del 1



Jeg hadde en sjelsom opplevelse i går. Via nettet så jeg en video om nok et amerikansk kristen show, med det betegnende navnet "Holy Ghost Hokie Pokie", hvor vel voksne amerikanere hopper og spretter rundt for å øke salvelsen! For at helbredelser skal skje. Jeg er så inderlig, inderlig lei av alle disse raritetene fra "over there".

Litt senere på kvelden kom jeg over denne filmen om den koptiske munken Lazarus El-Anthony, en tidligere australsk ateist som fant Jesus og ble munk og eneboer i den egyptiske ørken. Lytt til vitnesbyrdet hans, se hvordan Jesus har preget hans vakre ansikt. Hør han snakke om autentisk kristent liv.

Jeg dras mot dette, fordi jeg opplever at den koptiske munken som lever i ensomhet, ber, studerer Guds ord opplever et sant Guds nærvær.

2 kommentarer:

  1. Godt Bjørn Olav at du begynner å se viktigheten av at mean lærer om Guds kraft dypere virkning på kropp og sjel

    Er ikke dette bare symtomer på dem fleste kristene som er som små uforstandige barn når det gjelder åndens kraft. ?

    Salamon sier vel at "Tempelet ble fylt fra gulv til topp med Herrens herlighet"

    At tampelet også er symbolet for vår kropp er vel ikke ukjent for en som kan sin bibel også telt bruker blant annet Pester om kroppen.

    Første bud er at Guds kraft hellige ånder en indre kraft fra Gud selv .

    Den hellige ånd virker igjennom hele kroppen.
    En kvinne tok i Jesus kappe ,da gikk en kraft fra Jesus.

    For en som er åndsfylt vil kraften være i være celle.
    Den hellige ånd strømmer fra ånds hjertet ut i hendene som vann som flyter ut til helbredelse i Guds navn.
    Når føttene er "vasket og renset av Jesus som disipplene" kan man merke en støm av hellig ånd som strømmer i føttene og igjennom hele kroppen.
    Man kjenner at man blir ett levende tempel inne i seg der Guds kraft blåser omkring i kroppen å skaper liv.
    Bivirkningene av dette er at hjertet blir fylt med den sterkeste kjærlighet som lar tårene renne stille for Jesus.
    Mange kristene tror at når tårene kommer fra mine øyner at jeg gråter over medg selv.
    Nei for en stor uvitenhet

    Jeg gråter sammen med Jesus over verdens ånd og all ssmerten Han føler over kristene som ike kjenner Hans hjerte.

    Når Guds kraft gir næring til hele kroppen så øker kraften å vekker nådegavene til å se,helbrede og profitere med mere.
    For hellig ånden vekker helige theos deler i mennesket som sover i synden.

    Å vekke den hellige ånd er bare igjennom dyp bønn og overgivelse til Gud.
    Så begynner den hellige ånd å vekke det indre mennesket som føler at det får en ny ånd som skaper ett nytt menneske.
    Da føler man alene eller sammen med andre at hellig ånden flyter som ild kraftig brennende i hjerte og kropp, Som vann flytende behagelig beroligende og mild helbredene på uro med mere, som, luft beveger den sg langt omkring å virker her og der den trengs flyktig går den omkring for å gjøre sin jobb.
    Men det viktigste først er å la den hellige ånd få ett helt tempel i deg slik at det bor der fast ike bare i hjertet men i hele tempelet kan dem bevege seg.

    Da trenger man ikke skrike å hoppe eller åle seg som en slange for i rusen tro at den hellige ånden er med seg.
    Nei den må forankres i det indre mennesket som er evig sier bibelen !!!!!!!'

    Nb fint å være alene Bjørn oOlav men den Hellige ånd skal være så sterk i det indre sanne mennesket at den tåler å gå i verdens ånd !


    Broderlig i kristus

    SvarSlett
  2. Denna film om en Koptisk munk grep mej verkligen!Det kom för mej när jag ser denne munk komma gående över som jag kan uppfatta det som en öken,då kommer det till mej när Moses var tvungen att ensam gå genom "öknen",för att klädas av hela den Egyptiska klädsen och vanorna för att sedan stiga upp upp på Sinai Berg för
    att Uppleva Gud i Den Brinnande busken,och av Gud själv få uppdraget att föra Israels barn ut ur Egypten!
    Jag tror att vi måste lära oss att vara mer i stillhet inför Gud,för att Han ska kunna nå in i våra hjärtan!

    SvarSlett