fredag, april 04, 2008

Forslag til nye antikristelige lover i Norge


Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Nåværende regjering er en av de mest antikristelige regjeringer vi har hatt, kanskje den mest antikristelige av dem alle. I dag ble det kjent at regjeringen vil innføre en religionsnøytral formålsparagraf i barnehage og skole og fjerner den gjeldende kristne oppdragerplikten. Regjeringen foreslo allerede før jul å endre både navn og innhold til dagens KRL-fag (Kristendoms-, religions- og livssynskunnskap). Forslag til den kjønnsnøytrale såkalte "ekteskaps"-loven har passert statsråd. Og det ville ikke forundre meg det minste om mer er underveis. Det skjer samtidig som regjeringen vil ha full kontroll på Den norske kirke, ikke minst når det gjelder utnevnelse av biskoper. På den ene siden river regjeringen ned alt det som er bygget opp av kristne verdier i dette landet, og ødelegger vår 1000 årige kristenarv, og arven etter Hans Nielsen Hauge, og på den andre siden vil de ha et statens religionsvesen som de har full kontroll på. Det kan være at det neste som nå står for tur er å endre innholdet av nasjonalsangen, og fjerne korset fra flagget. Norge er i dyp åndelig krise.

Mer enn noensinne trenger vi vektere som står på muren for å be for vårt kjære fedreland. La oss be om at Gud oppreiser mange nye bønnevektere, som vil ta på seg et slikt nasjonalt bønneansvar. Ved siden av alle disse nedbrytende kreftene som jeg allerede har nevnt, har vi fosterdrapene. Gud se i nåde til oss!

Bildet viser Kunnskapsminister Bård Vegar Solhjell som la fram det nye lovforslaget i dag. (Foto: Bjørn Sigurdsøn/Spanpix. Bildet brukt med tillatelse fra Kunnskapsdepartementet)

25 kommentarer:

  1. Anonym3:18 p.m.

    Ja Norge er i nød og dypt åndelig mørke. Dette skjer samtidig som Islam vokser seg stadig sterkere i landet vårt.

    Johannes

    SvarSlett
  2. Enig, Johannes. Norge er i en dyp åndelig krise. Avkristningen av landet vårt har kommet langt, og det arbeides målbevisst om å ødelegge det gudfryktige menn og kvinner har arbeidet for gjennom årtider.

    SvarSlett
  3. Anonym8:59 p.m.

    Ja, också över Sverige,så är det ett mörker utan like.Respekten både för Gud och människor är totalt borta.Jag skrev en ins. om att våldet har ökat mycket mera på de sista åren,och att svaret på detta var att sedan kristendomen tagits bort från våra skolor,så har mörkret brett ut sig mer och mer i vårt Land.Jag skrev även,att det finns en som ser och vet allt,och att det finns ännu tid att öppna hjärtat för Jesus.Men denna ins.vägrade dom ta in just därför att som redaktören maila till mej att dom tog inte in böner!
    Jag svarade honom,att för det första,så kunde jag inte förstå detta,och sedan att det var ingen bön,utan rena Guds ord,och att det kunde dom väl ta in i tidningen:Men nej.Med detta vill jag säga,att tydligen både Sverige och Norge håller på att avkristnas!Kära Vänner,låt oss tillsammans gå in djupare i bön för våra länder!
    Må Gud vara med er "böne vänner" i Norge!
    PS BjornOlav,har du hört något från pastor Daniel?
    Ha det så bra BjornOlav.Du finns med i mina böner.Hälsar Karin

    SvarSlett
  4. Johannes har et viktig poeng, som forøvrig ikke bare gjelder Norge men hele Europa. Denne såkalte "nøytraliteten" som våre naive politikere ønsker å fremme, er kun en gavepakke til de mest aggressive kreftene i samfunnet, og da snakker jeg verken om kristne eller ateister. Europa er idag gjennomsyret av frykt for disse unevnelige aggressive, og en såkalt verdnøytralitet kommer kun til å føre til at samfunnet skritt for skritt gir etter for trusler om vold og opptøyer.

    Den nedelanske politkeren Wilders film Fitna er et skoleeksempel på dette uavhengig av hva man mener om den. Den ble fordøm av FN, EU og en rekke europeiske regjeringer inkluder vår egen, og dette hadde ingenting å gjøre med filmens innhold annet enn at den handlet om islam. Fordømmelsen var utelukkende basert på frykt for disse unevnelige.

    Og hykleriet ble meget tydelig da Hamas barnetv som var gjennomsyret av hat kom frem i media kort tid etter, for hvor var fordømmelsen da? Da hørte vi ikke et pip verken fra FN, EU eller andre.

    Et annet groteskt eksempel skjer i disse dager i Østerrike hvor en politiker Susanne Winter er tiltalt for "forhånelse og nedverdigelse av religiøse symboler" fordi hun har uttals seg kritisk om Muhammed. Mens en kunstner som i disse dasger har en utstilling i Østerike som fremstiller Jesu siste måltid og Golgata-scenen på den mest perverse måten selvfølgelig ikke er tiltalt for "forhånelse og nedverdigelse av religiøse symboler" Se følgende link for å lese mer om denne saken:

    http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=45&tekstid=1720

    Galskapen i vårt land og i Europa er tiltagende, og jeg tenker ofte på Europa som den fortapte sønn. Han sløste bort den rike arv han hadde fått av sin far i synd og ugudelighet, og fant seg selv tilslutt i grisebingen. Først da står det at han kom til seg selv, og sa "Jeg vil gå hjem til min far"

    Jeg er redd Europa fortsatt har et langt stykke å gå før hun kommer til seg selv. Vi må som kristne være forberedt på at det kun kommer til å bli verre i vårt land og vår verdensdel.Samtidig som jeg tro at vi må be for vårt land og protestere mot avkristningen, kan jeg heller ikke helt befri meg fra tanken om at det som nå skjer er at overbygningen raser sammen fordi fundamentet er borte, og at dette kansje er en nødvendig utvikling for at vi som kristne skal våkne opp og innse at vår trygghet er hos Gud og ham alene. Det har på mange måter vært lett å være kristen i et land som Norge, og det er lett at man under slike omstendigheter mister det fundamentet man skulle ha hos Gud alene og begynner å stole på andre ting. Hvis utviklingen fortsetter som den gjør nå vil vi som ,kristne bli tvunget tilå innse at våre kilder er i Gud og hos ham alene.

    SvarSlett
  5. Karin:

    Ja, den åndelige situasjonen i Norge blir mørkere og mørkere.Vi er for tiden inne i en dyp krise, og det er bare en ting som kan redde oss: Guds folk må omvende seg og be Gud tilgi vårt lands synd. Først da kan vi håpe at Gud vil lege vårt land.

    "og så mitt folk, som er kalt med mitt navn, ydmyker seg og ber og søker mitt åsyn og omvender seg fra sine onde veier, da vil jeg høre i himmelen og tilgi deres synd og lege deres land." (2.Krøn 7,14)

    Dette er veien.

    Nei, jeg har ikke hørt fra din pastor. Men det har nok sammenheng med at min epostleser ikke fungerer som den skal. I går fikk jeg ikke lastet den ned. Fortsetter problemene skal jeg skrive et brev og sende til ham.

    Håper du har fått prospektkortet fra Gjøvik. Min håndskrift er ikke lett å lese.

    Ha en velsignet helg!

    SvarSlett
  6. Christianculture:

    Dette er en analyse jeg deler helt og fullt. Og den er viktig, så jeg anbefaler bloggens lesere til å lese den en gang til, sakte.

    Det jeg vil understreke er det du sier om at vi må forberede oss på at vi går fra vondt til verre. Jeg spør meg selv også om vi nå har passert et stadium hvor det ikke er noen vei tilbake for Guds dom over vår nasjon? Hva tror du selv om det?

    SvarSlett
  7. Anonym3:16 p.m.

    christanculture du gjør en veldig bra analyse av dagens virkelighet.

    Vi har hatt en nokså opphetet diskusjon om denne fitnafilmen på kristenblogg...filmen kan sees i sin helhet her...så kan en danne seg ett eget bilde
    legger ut linken... http://www.kristenblogg.no/?p=1071

    Det som slår meg er at så mange kristne er så positiv til fenomenet Islam...når man vet at nær 100% av alle terrorhandlinger i verden utføres av muslimer.

    Noen av dem forsøker t.o.m å forsvare deres handlinger.

    Når det gjelder denne regjeringen virker den veldig Islamvennlig, og ditto kristenvennlig...sagt mao kristenfientlig.

    Alle grunnmurer/fundamenter som vår kristne kultur bygger på skal fjernes, man kan lure på hvorfor...er det for å gjøre plass til noe nytt.

    Verd å tenke på er at muhammed mottok koranen fra engelen Gabriel, joseph smith (mormonerene) mottok sin åpenbaring fra engelen monat...

    Paulus sa gal.1.6 Det undrer meg at dere så raskt vender dere bort fra ham som har kalt dere ved Kristi nåde, og til et annet evangelium, 7 men det finnes ikke noe annet, det er bare noen som forvirrer dere og vil forvrenge Kristi evangelium. 8 Men om vi selv, ja, om en engel fra himmelen skulle forkynne dere et annet evangelium enn det vi forkynte dere, forbannet være han! 9 Vi har sagt det før, og jeg gjentar det nå: Hvis noen forkynner dere et annet evangelium enn det dere har mottatt, forbannet være han!

    Kristne fordømmer stort sett mormonere og betegner det som vranglære,selv om denne lære ligger betydelig nærmere kristendom enn islam.
    Det som forundrer meg er at kristne ikke ser koblingen mellom det Paulus advarte mot og islam...kan det være frykt eller forblindelse?

    SvarSlett
  8. Ja det er mye naivitet i Norge når det gjelder islam, kanskje i særdeleshet blant enkelte kristne. Dessuten mangler det elementær kunnskap om hva islam er. En av de i Norge som har sett dette, og som har våget å snakke om det, er min "gamle" sjef, daværende generalsekretær i Norsk Misjon i Øst, nåværende sogneprest John Victor Selle. Han både skrev og talte om dette. Det var Selle som introduserte meg for Patrick Sookhdeo, som er anglikansk prest. Sookhdeo er født i Guyana av muslimske foreldre, og ble frelst i England etter å ha kommet i kontakt med en kristen bønnegruppe. I dag leder han "Institute for the Study of Islam and Christianity" og understreker nettopp faren ved vår enorme naivitet.

    Et utslag av denne naiviteten er at vi snakker om at allah og Gud er den samme.

    Jeg vil gjerne anbefale bøkene til Mark Gabriel som er utgitt på Prokla Media. De er svært informative, og burde leses av alle kristne som er opptatt av den verden vi lever i. Les også Broder Henry's bok: Elsk disse araberne. Samme forlag. Den viser oss hvor viktig det er at vi er fylt med Kristi kjærlighet slik at vi kan vinne muslimene for Jesus!

    SvarSlett
  9. Geir Rune:

    Jeg tror det er et veldig viktig poeng at du trekker inn dette med den falske engelen. Det burde jo få en del til å tenke hva islam egentlig representerer av åndsmakt.

    SvarSlett
  10. Hei! Du sier at det antagelig er en mest antikristelige regnering noensinne vi har hatt nå, men jeg tenkte bare på en ting, syns du virkelig de myndighetene som brente såkalte "hekser" på bålet virkelig var mindre ukristelige en denne selv om de tilsynelatende gjorde det i Guds navn? Som alle andre så tror jo den sittende regnering at de gjør det som er til det beste for folket og hoved "parolene" eller hva man vil kalle det går jo på utrykk som nestekjærlighet, toleranse og sånne type ting. Bare noen tanker...

    SvarSlett
  11. Knut-Anders:

    Jeg forsvarer ikke heksebrenningene. De var avskyelige og forkastelige. Men for å gi et lite perspektiv:

    I tiden mellom 1570-1695 ble 307 personer henrettet for "hekseri" i Norge.

    I 2006 (jeg har ikke tallene for 2007) ble det begått 14.417 fosterdrap i Norge. På et eneste år har altså over 14.000 mennesker blitt drept og nektet livet. Drapene er godkjent av norske myndigheter.

    SvarSlett
  12. Og for å sette dette enda mer i perspektiv:

    I Østre Toten bor det 14.389 (2007)

    Det ble altså drept omtrent like mange i Norge i 2006 som det er innbyggere i Østre Toten.

    SvarSlett
  13. Oi, ja det var virkelig et perspektiv som satte en støkk i meg, og du har helt rett. Disse tallene er helt vanvittige og kan ikke motargumenteres. Vi har et ekstremt problem her som er utrolig vanskelig å håndtere og veldig delikat å hanskes med. Synes forresten det er merkelig at det ikke er mere fokus på alternativer til abort og at flere kristne ikke engasjerer seg i dette arbeidet. Har også konkrete eksempler på at kristne jenter som har havna i "uløkka" har vurdert abort for å slippe skammen og fordmmelsen fra menigheten, men det er en annen diskusjon.

    Men på en annen side, abort er ikke unikt for Norge som land, det finnes jo antagelig i like stor utstrekning i de fleste vestlige land, antagelig tvert imot, fordi her i landet har vi et av de beste systemer for å tilrettelegge økonomisk for enslige kvinner som ønsker å bære frem barnet sitt, mot feks land som Tyskland der mange nærmest blir tvunget ut i abort på grunn av økonomiske problemer. Dvs at det er individet selv som bestemmer seg for å ta abort fordi de ikke ønsker å bære fram barnet og ikke staten som tvinger de til det. Vesens forskjell, selv om det er forferdelig at dette skjer, og at staten selvfølgelig ikke kunne gjort nok for å forhindret det. Men vi vil vel heller ikke ha Irske tilstander her med ulovlige aborter og "hjemme-aborter" i 24 uke og lignende.

    Man kan alltids kjøre hardt på strengere lovgivning men spørmsmålet er om det fungerer så veldig bra.
    Når alt kommer til alt handler det vel hva om hva som blir gjort for å tilrettelegge sånn at det blir enklest mulig å bære fram barnet hvis du har havna i en vanskelig situasjon?

    Men jeg kan egentlig klappe igjen for jeg sitter antagelig i glasshus hvis jeg skulle kaste stein, hva har jeg gjort for alenemødre i det siste?

    SvarSlett
  14. Anonym8:48 p.m.

    aborttallene er skremmende, om man skal sette det enda litt mer i perspektiv....

    Det ble født nær 60000 barn i Norge i fjor.
    ca. 14500 abortert altså ca. 25% av befolkningen...og det med myndighetenes velsignelse, også lurer man på hva synd en har gjort som gjør at man fortjener fortapelsen.

    Ser kuleknut etterlyser alternativer, det finnes om der er politisk vilje....
    Ett forslag jeg har tenk på er at det er mange barnløse par i Norge som står i adopsjonskø...

    Jeg er sikker på at det er kvinner som ville latt barnet vokse opp fremfor at det bare tas ut av mors liv og kastes i en søppelkasse, om de visste at barnet fikk gode adopsjonsforeldre...

    Da kunne kanskje denne adopsjonskøen avvikles.
    Da bør det være mor, far barn relasjoner som vektlegge ikke den politisk korrekte...

    SvarSlett
  15. Jeg er så hjertens enig, tror også det er et uttall av alternativer til abort. Dette skulle ikke behøve å være et problem, men det er desverre det.

    Ser du nevner adopsjon som et alternativ, og kan ikke annet enn humre litt i skjegget med tanke på at de mest hardbarka abortmotstanderene her i landet også vanligvis er de mest hardbarka motstanderene av adopsjonsrett for homofile. :)

    SvarSlett
  16. Det er klart vi har et stykke arbeid å gjøre når det gjelder å legge forholdene til rette for alenemødre. Det gjelder mange sider i samfunnet - ikke bare de kristne forsamlingene.

    Et sted å begynne er å gi aktiv støtte til organisasjonen Menneskeverd, som nettopp er med på å hjelpe kvinner i livskriser.

    For noe må gjøres for å få aborttallene ned. Og her tror jeg mange menigheter kan spille en aktiv rolle. Blant annet kunne medlemmene ta på seg å sitte barnevakt, hjelpe til med praktiske ting i hjemmet, legge forholdene til rette for ferier, etc.

    Jeg er enig med Kule-Knut i at Norge ikke er et særtilfelle, men vi har en regjering som kjemper for at det skal være lov til å drepe barn i mors liv. For dette er drap - ingen tvil om det.

    SvarSlett
  17. Adressen er:

    www.menneskeverd.org

    SvarSlett
  18. Hei Bjørn Olav
    Jeg er litt usikker hva du legger i det når du sier Guds dom over vår nasjon. Jeg har vel kansje ikke tenk på så mye på det på den måten. Men om du tenker på om utviklingen i Norge og Europa, og om vi har nådd et slags "tipping point", som er vanskelig å reversere så tror jeg vi er iferd med å nærme oss det om ikke det skjer noe drastisk.

    I den grad jeg har tenk på utviklingen som en dom, så er det i en form av en renselsesdom over Guds folk, og som en konsekvens av det Paulus gir utrykk for i Gal 6,7 ”Ta ikke feil Gud lar seg ikke spotte, det et menneske sår vil det også høste.”

    Peter sier jo at dommen begynner med Guds folk i 1Peter 4,17, og i v.12 sier han ”vær ikke forundret over den ildprøve dere må igjennom som om det hendte dere noe merkverdig”
    Jeg synes ordet ildprøve her er interessant, særlig knyttet opp mot det Paulus sier i 1 Kor3.10-16: ”I kraft av den nåde Gud har gitt meg har jeg lagt grunnvollen som en klok byggmester; andre har bygget videre på den. Men enhver må se til hvordan han bygger. Ingen kan legge noen annen grunnvoll enn den som er lagt, Jesus Kristus. Om nå noen bygger på grunnvollen med gull, sølv eller halm, så skal det engang vise seg hva slags arbeid hver enkelt har gjort. Dommens dag skal gjøre det klart, for den åpenbarer seg med ild, og ilden skal prøve hvordan den enkeltes verk er. Om det noen har bygd, blir stående skal han få sinn lønn. Dersom hans verk brenner opp, må han lide tapet”.


    Jeg tror dette først og fremst er en slik dom over Guds folk. Ikke fordi Gud er ute etter oss, men fordi han vil at vi skal bli frelst. Paulus sier jo 1.Kor 11,31 ”Men dømte vi oss selv ble vi ikke dømt. Når vi dømmes av Herren, blir vi refset, for at vi ikke skal bli fordømt sammen med verden.”



    Når det gjelder Norge og Europa som kultur og sivilisasjon, har det blitt mer og mer klart for meg hvor grunnleggende kristendommen er for at vi har den kultur og sivilisasjon vi har, det være seg om det gjelder skoler, universitet, vitenskap sykehus, sykehjem, kunst, musikk lovverk osv, osv. Dermed blir det en naturlig konsekvens at når du fjerner fundamentet, så kollapser de ytre utrykk for den indre rikdom. Europa er i ferd med å implodere.
    Allerede i 1929 skrev den katolske historikeren Chrisopher Dawson følgende ord i boken ”Progress and religion”:
    ”We are only just beginning to understand how intimately and profoundly the vitality of a society is bound up with its religion. It is the religious impulse which supplies the cohesive force which unifies a society and a culture. The great civilisations of the world do not produce the great religions as a kind of cultural by-product; in a very real sense the great religions are the foundations on which the great civilisations rest. A society which has lost its religion becomes sooner or later a society a society which has lost its culture”
    Dette som Dawson skrev I 1929 ser vi nå skje for våre øye I Europa i dag.

    Så jeg er redd vi går inn i en slik tid hvor vår tro blir prøvet, og hvor det som ikke er av Gud vil brenne opp. Det er en tid for ærlig selvransakelse og erkjennelse av egen åndelig fattidom slik Jesus oppfordrer menigheten i Laodikea til i Joh. Åp.3 og det er en tid for å fordype relasjonen med Jesus og hverandre.

    SvarSlett
  19. Anonym1:28 a.m.

    Her var det mye interessant. Det er mange ting som følger med det at Norge blir avkristnet. Det har jo skjedd over mange år nå. Men denne regjeringen er nokk den mest antikristelige som har sittet.
    Jeg har tenkt over hvilken straff Gud vil straffe landet med. Jeg har lagt merke til at stort sett hele den norske befolkningen er veldig misfornøyd. De klager og klager over alt. Det klages også over at lønningene er for lave i industrien, selvom det aldri har vært mere penger mellom hendene på industriarbeiderne enn nå. Kjøpekraften er så stor som aldri før. Det har aldri vært mere penger å ruute med enn det er i dag. Aldri har folk hatt så mye av timelige goder som de har i dag. Mange har hus(til og med to), to biler, garasje(r), hytte, naust og båt. Allikevel klager de over at de ikke har råd til å kjøpe seg mat og klær engang. Aldri har det vært så mange med psykiske problemer som i dag. Aldri har det vært så mange uføretrygdede som i dag. Ingen trenger å lide nød i Norge i dag. Norge er det rikeste landet i verden, men har ikke RÅD til å ha et sunt fungerende helsevesen. Norge har ikke råd til å ha politi i arbeid, det er ikke penger nok til å la dem gjøre jobben sin. Sykehus og skoler er i et forfall man aldri har maken til tidligere. Og ikke å forglemme veinettet. Det er blant det værste verden har sett i et rikt land, hvis ikke det verste. Norske politikere er fullstendig handlingslammede når det gjelder rettfergig fordeling av ressurser. Det finnes ikke logisk sans hos politikerne til å styre landet i dag. Det eneste de er i stand til er å avkristne landet. Nå skal til og med kirkene, skolene og barnehagene avkristnes med LOV. Det er den humanetiske, antikristelige ånd som egentlig råder over norske politikere idag. Kunne fortsatt med mange eksempler, men ikke denne gangen. Kan det være at det jeg har nevnt her kan være en del av den straffen Gud har for Norge på grunn av de vender Gud ryggen? Dette er noen tanker jeg har gått med i lang tid.

    Mvh.: Birgir

    SvarSlett
  20. Jeg undres på om dommen over Norge kan ha å gjøre med at oljerikdommen vår, som er syltet ned på bankkontoer og fonds i utlandet plutselig forsvinner en dag. Det er mye som kan skje med verdensøkonomien. Da vil alt det vi har satt vår lit til ikke være mer.

    Gud i himmelen kommer ikke til å sitte stille og se på all ugudeligheten, alle de nye antikristelige lovene og være taus. Ikke minst skriker blodet fra nesten 15.000 barn som drepes i mors liv hvert år opp til Ham.

    SvarSlett
  21. Anonym1:12 p.m.

    Det er jeg så uendelig enig med deg i. Jeg lurer og på hvor mange milliarder har forsvunnet fra oljefondet de siste månedene. Det har ingen snakket om, hverken i aviser eller på TV. Det kan hende at det er så ufattelige store summer som har gått tapt, at ingen tør å fortelle det?

    Mvh.: Birgir

    SvarSlett
  22. Dette er ikke samtaleemne i Norge, og det skal bli spennende å se om noen norsk avis vil gjøre undersøkende journalistikk på dette området.

    SvarSlett
  23. Anonym6:31 p.m.

    Ifølge NA24 (Næringslivsavisen på nettet) har Norge tapt 135 milliarder kroner på oljefondet hittil i 2008. Dette utgjør ca. 29000 kroner for hver av oss, store og små. Artikkelen er datert 27. mars med denne URL: http://www.na24.no/energi/article1710063.ece

    Omkring den 1/11-07 var fondet verdt over 2000 milliarder ifølge Helgeland arbeiderblad (http://www.helgeland-arbeiderblad.no/riksnyheter/article3126403.ece)

    Nedgangen i år er altså ca. 7%, men aksjekurser pleier jo å gå opp og ned, men mest opp.

    Likevel føler jeg meg ikke helt trygg, for tenk om det blir en skikkelig krise i verden, f.eks. i Midtøsten (Israel og Iran?). Ville det ikke vært bedre å bygge veier eller på andre måter skape konkret og tryggere grunnlag for vekst i framtida?

    Hva gjør andre land med høye oljeinntekter? Dubai bygger iallfall fantastiske turistattraksjoner som de skal leve av i framtida.

    Det viktigste er likevel ikke penger eller byggverk, men hvordan landet vårt forholder seg til Gud. Det heter i fedrelandssalmen: "Vil Gud ikkje vera bygningsmann me fåfengt på huset byggja, Vil Gud ikkje verja by og land, kan vaktmann oss ikkje tryggja."

    SvarSlett
  24. Anonym7:07 p.m.

    De tanker du gjør deg om oljefondet har jeg også tenkt på Bjørn Olav.Det er mange grunner til at vi som kristne bør forberede oss på det som ligge foran.

    SvarSlett
  25. Interessant tallmateriale, Leif Erik.

    Jeg er enig med Christianculture i at vi må forberede oss på vanskelige tider som ligger foran. Det vil nok ikke være så trygt å leve i Norge i årene fremover. Vi har som nasjon satt vår lit til den usikre Mammon - en avgud.

    SvarSlett