torsdag, mars 30, 2006

Ta vare på det vi ble overgitt av apostlene



Vi lever i forvirringens tid, og trenger virkelig fast grunn under våre føtter! Et bibelord ble så levende for meg her om dagen. "De holdt UROKKELIG FAST VED apostlenes lære og ved samfunnet, ved brødsbrytelsen og ved bønnene." (Apgj 2,42) Dette har vi mye å lære av. Det finnes noe som er fast og sikkert, noe som ikke skifter med vær og vind, og det er den overlevering vi har fått av de hellige apostlene. I Judas' brev kan vi lese: "Dere kjære! Mens jeg var ivrig opptatt med å skrive til dere om vår felles frelse, fant jeg det nødvendig å skrive til dere for å formane dere til Å STRIDE FOR DEN TRO SOM EN GANG FOR ALLE ER BLITT OVERGITT TIL DE HELLIGE." (Jud 3) Vi har fått en arv som vi må ta vare på, og kjempe for. Dette er ikke en tid for likegyldighet, dette er en tid for strid. Men vi kjemper ikke med kjødelige våpen, men åndelige. Dette er først og fremst en strid i bønn, men det er også et klart behov for at vi med tydelighet står for det Guds ord og kirken alltid har stått for. Hvis ikke kaster vi vrak på det som Gud en gang for alle gav oss, og som ikke har forandret seg med tiden. Det er en av djevelens løgner og si at "alt er relativt". Det er nemlig ikke sant. Guds ord er ikke relativt, det er evig og uforanderlig!

Ingen kommentarer: