torsdag, november 10, 2016

Du har vunnet mitt hjerte

"Du har vunnet mitt hjerte, min søster, min brud! Du har vunnet mitt hjerte med et eneste øyekast, med en av kjedene omkring din hals
Hans øyne er så full av kjærlighet at våre hjerter blir beveget." (Høy 4,9)

"Du har vunnet mitt hjerte, min søster, min brud ...", sier vår Herre med en mjuk stemme, "med et eneste øyekast." Hans øyne brenner lik ild og er så full av kjærlighet at hjertene våre beveges og fra vårt innerste djup roper vi ut:

"Jeg hører min elskede til, og til meg står hans hu..." (Høy 7,10)

Hva angår meg, så vil jeg aldri la Deg vente, eller ta Deg for gitt. men i stedet vil jeg elske deg med HELE mitt hjerte, jeg vil tilbe ved Dine vakre føtter i all evighet. Jeg vil søke Ditt ansikt, ikke bare Dine hender, for det er Ditt hjerte jeg er etter."

- Steve Porter. Norsk oversettelse (C) Bjørn Olav Hansen

Ingen kommentarer: