onsdag, mars 28, 2018

Jesus lever NÅ!

Jeg våkner denne morgenen med disse ordene på mine lepper: "Graven er tom. Jesus lever nå. I ære og i makt. Evig, døden er Ham underlagt." Og jeg hører virkelig David Andre Østby synger denne vakre lovsangen han har skrevet. Det er helt stille i rommet, men inne i meg hører jeg Østby synge.

Det var en sterk måte å starte dagen på og den stille uken. Vi skal jo nå ta fatt på veien opp til Jerusalem, til Jesu lidelse og død, og så ende opp med den strålende påskedagen og Hans seierrike oppstandelse.

Men vi lever jo i påskelyset hver dag!

Jesus er oppstanden! Han lever nå! Graven er tom!

Hvilket fantastisk budskap! Det har vært noen tøffe, tøffe sykdomsdager med mye fortvilelse og jeg har smakt på motløshet. Men "graven er tom - Jesus lever NÅ! I ære og i makt. Evig, døden er Ham underlagt!" Det er sant! Det er sant!

Døden har ikke siste ordet. Jesus lever EVIG.

Nå kan jeg ta fatt på den nye dagen!

Takk for lovsangen, Østby.

Ingen kommentarer: