mandag, august 20, 2018

Sterke samlinger i Øymark kirke

Jeg fikk dessverre ingen mulighet til å delta på "Grenseløs bønn" i Øymark kirke søndag, men en av mine venner, Ørjan Aarmo var med på den første samlingen klokken 11.00 og beskriver den slik:

"Et fantastisk møte. Det var en sterk atmosfære av enhet. Kirken var fylt til randen av bedende mennesker fra begge sider av riksgrensen. Bønnen og lovsangen runget og sjelden har jeg opplevd kraften så tilstede.

Ingen predikanter eller kirkesamfunn stod i sentrum, bare Kristus. I ånden så ble bønnekraften fra 1905 satt fyr på igjen.

Personlig tror jeg dette initiativet er sendt fra Gud for å vekke sitt folk opp igjen."

La oss takke Gud for hva Han gjorde i Øymark kirke søndag, og la oss fortsette å be for Sverige og Norge. Sverige står jo nå foran et avgjørende politisk valg.

Billedtekst: En av initiativtagerne til "Grenseløs bønn", og en av bønnelederne i Norden, Gunnar Brudeli. Jeg har kjent Gunnar i mange år nå, og setter stor pris på ham. Han er en tydelig røst i en utydelig tid.

Ingen kommentarer: