mandag, desember 09, 2019

Guds herlighet

Flere ganger denne natten kom en setning til meg: 'over alt herlig er det et dekke'. Det var alt. Men ordene begynte å leve sitt eget liv, og ville ikke slippe taket, så da jeg våknet i dag tidlig grep jeg Bibelen min for å finne ut hvor dette står. Jeg fant det hos profeten Jesaja:

"Over hvert et sted på Sions berg og over hennes forsamlinger skal Herren skape en sky og en røk om dagen og en glans av luende ild om natten. For over alt herlig er det et dekke." (Jes 4,5/Norsk Bibel). 

Hvilket fantastisk ord!

Det er ikke slik at alt som har med Gud å gjøre er åpenbart for oss, eller kommer automatisk til oss. Guds hemmeligheter må avdekkes. Det er mer land å innta. Først og fremst avdekkes det som har med Gud å gjøre, gjennom bønn og tid tilbrakt i stillhet og Guds hellige nærvær.

Som luft er jordens atmosfære, er Guds herlighet himmelens atmosfære. Det er denne himmelens atmosfære vi må bringe ned, og Gud har i sitt ord gitt løfter om dette.

Ingen kommentarer: