torsdag, desember 12, 2019

Guds oppdragelse

"Jeg vil aldri glemme den dagen da jeg forstod at både Gud og djevelen ønsket at jeg skulle dø, men av to ulike årsaker. Satan ønsket å ødelegge meg gjennom bakvaskelse mens Gud ville bruke de samme løgnene til å korsfeste min egen trang til selv å ha kontrollen.

Herren visste at tiden ville komme da bøkene mine ville velsigne mange mennesker. Det Han gjorde var at Han begynte å behandle meg mot smiger fra mennesker, på den måten at Han døpte meg med menneskers kritikk til jeg døde bort fra menneskers meninger. Ja, jeg står til ansvar, men nå lever jeg primært for Guds tilfredsstillelse. Om jeg behager eller fornærmer mennesker, får Gud bestemme, det er ikke opp til meg ..."

- Francis Frangipane (bildet) i boken 'The Shelter of the Most High'.
Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen (c)

Ingen kommentarer: