tirsdag, januar 28, 2020

Det viktigste jeg kan bringe med meg

Jeg har tenkt mye på dette den siste tiden: hva er det viktigste jeg kan bringe med meg, og gi videre til andre?

Svaret jeg skal gi deg, har ikke kommet på noen lettvint måte, men jeg tror det må være Guds herlighet som finnes i Hans nærvær. Sødmen fra tiden tilbrakt i lønnkammeret, alene med Gud.

Det gjorde så sterkt inntrykk på meg når jeg hørte Kathryn Kuhlman si for mange år siden, i forbindelse med en av sine helbredelsesmøter: "Vær stille! Ikke bedrøv Den Hellige Ånd. Han er alt jeg har!"

Det er så lett å snakke, være opptatt, forsøke å få til noe.

Det trengs modenhet for å være stille, tilbakeholdenhet, begrense seg og avgrense seg. Vente på Den Hellige Ånd. Så mye stjeler vår oppmerksomhet.

Derfor vil jeg bruke dette året til forenkling, konsentrasjon, bruke tid på å oppholde meg i Guds nærhet, så jeg kan få mer del i Guds herlighet. Så jeg kan ha noe å bringe med meg til andre.

Hva er det som kan forandre?
En erfaring av Guds herlighet.

Ingen kommentarer: