onsdag, januar 22, 2020

Vi er ikke alene

Jeg våkner med dette mektige bildet denne morgenen, og med denne hilsenen fra Guds ord:

"Frykt ikke, for jeg er med deg! Se deg ikke engstelig om, for jeg er din Gud! Jeg styrker deg og hjelper deg og holder deg oppe med min rettferds høyre hånd." (Jes 41,10)

Da kan igrunnen dagen begynne! Med et slikt løfte er jeg trygg.

I den siste tiden har jeg tenkt en del på dette uttrykket: 'hærskarenes Herre' eller 'hærskarenes Gud'. Gud er en mektig stridsmann, sier Guds ord, og leder sine hærskarer av himmelske vesener: engler og englefyrster, serafer og kjeruber og himmelske vesener. Vi er ikke alene.

Mye kan stå oss imot, men Herren er på vår side, alle vi som bekjenner oss til Herren Jesus.

Jeg tror det er noen som trenger å se dette bildet i dag.

Ingen kommentarer: