tirsdag, april 04, 2006

Ny bok om bønn snart ferdig



I dag settes forhåpentligvis punktum for min nye bok: Å leve i bønn. Det er årsaken til at det ikke er blitt postet noe på bloggen min de siste dagene. Boken skal utgis av Frihet forlag, og vil komme på markedet iløpet av noen måneder. Det var opprinnelig meningen at jeg skulle revidere boken "Ved stille vann" som jeg skrev i 2002, og som nå er utsolgt fra forlaget. Planen var å legge til to nye kapitler i det nye opplaget, men når disse skulle skrives opplevde jeg å få fullstendig skrivesperre. Når jeg så la fram meg dette manuset, og begynte på nytt, var det helt andre ting jeg skrev enn det jeg opprinnelig hadde planlagt. Det måtte bli en helt ny bok, og den har nærmest skrevet seg selv. På forunderlig vis har jeg maktet å skrive denne boken på i overkant av en uke. Noe slikt har aldri skjedd før, og det under intense smerter, både i ryggen, noe som måtte behandles hos kiropraktor under hele skriveprosessen og med stere smerter i skjellettet. Men Gud er god, Han er trofast og til å stole på, og sent i kveld, eller grytidlig i morgen settes punktum og sendes over til forlagssjefen. Hva boken handler om? Om å venne seg til å leve nær Gud, om bønnebyrder Gud legger på deg, og hvordan du kan bære dem, om bønnen som kamp. Her finnes mange eksempler fra Skriften, fra mitt eget og andres bønneliv, og jeg håper den skal bli til stor velsignelse. Ellers må du bare følge med på bloggen, det kommer mer etterhvert her, og snart er vi a jour med andre ting også, og da blir det noe å finne her, stort sett hver eneste dag.

Ingen kommentarer: