lørdag, februar 03, 2018

Sykdom, helbredelser og gåter

For noen uker siden fortalte jeg mine lesere at en av mine troshelter, Canon Andrew White var blitt svært syk. På grunn av hans MS-sykdom skjer det titt og ofte, og noen ganger blir det svært dramatisk.

Nå har han på mirakuløst vis kommet seg igjen! Denne troskjempen i den skrøpelige kroppen overrasker til stadighet. Han gir seg aldri. Nå sitter han for det meste i rullestol.

I dag kan han fortelle om en forunderlig Guds inngripen.

Kvinnen til venstre på bildet hadde en svært alvorlig ryggmargskade, med sterke smerter i ryggen. Hun hadde fått utført en såkalt 'laminectomy', som er et kirurgisk inngrep for å få tilgang til ryggsøylen, samt en spinalpunksjon. Noe gikk galt og hun var ikke lenger i stand til å gå og måtte dermed sitte i rullestol.

Slik satt hun i årevis. Før hun traff Andrew White og ba ham om å be for henne. Andrew står til høyre på bildet.

Og Andrew ba. Han salvet henne ved å tegne korsets tegn i hennes panne.

Øyeblikkelig etterpå reiste kvinnen seg opp fra rullestolen og danset rundt på plattformen. Hun er helt frisk.

Samtidig sitter Andrew White i rullestolen sin. Hans kropp er skrøpelig og helt utslitt etter mange år med MS.

Dette er helbredelsens mysterium. Dette er gåtefullt.

Jeg har aldri sett så mange under og Guds inngripen i menneskers liv som etter at jeg ble alvorlig syk. Herunder helbredelser. Selv er jeg blitt dårligere.

Ingen kommentarer: