tirsdag, februar 02, 2021

NRK-medarbeider med utilslørt jødehat i beste sendetid


I beste sendetid i dag formidler programlederen for NRK P 13, Shaun Henrik Matheson, utilslørt antisemittisme og jødehat. Nå har jeg for lengst sluttet å forundre meg over det hatet flere i NRK legger for dagen når det gjelder Israel, men dette må være noe av det groveste som har vært forhidlet fra en NRK ansatt. Jeg håper inderlig at kringkastingssjefen kommer på banen, og ikke bare beklager, men sørger for at denne medarbeideren tas av sendeplanen for godt. Hør bare:

"Det er nesten som jeg skulle ønske at vaksinen ikke virket i Israel... Vi må aldri glemme hvor ræva Israel er. Det er sykt viktig at vi aldri glemmer det... Fader heller, vi får vel nesten ta med oss ja de gode nyhetene vi får da, selv om det kommer fra Israel...( ler ). Jeg vet det. Hvor sjukt det er! Gode nyheter fra Israel, når skjedde det sist! Du vet du hva, det aner jeg ikke faktisk. ...Israel er en okkupasjonsmakt, det er et apartheidregime, der noen mennesker er mer verdt enn andre mennesker, og der disse andre blir utsatt for systematisk undertrykkelse...Og skulle en hjemmesnekret rakett lande et eller annet sted hos Guds utvalgte folk, så gjennomføres det grusomme hevnaksjoner hvor tusenvis av mennesker blir drept, gjerne barn."

Det er mer men det får holde for å bevise hvor sterkt jødehatet sitter hos denne NRK-medarbeideren. 

 

Ingen kommentarer: