fredag, mai 05, 2006

Inspirerende retreat med biskop Thomas



Nettopp hjemkommet fra Nya Slottet Bjärka Säby og retreaten med biskop Thomas fra Egypt, tenkte jeg at jeg ville sende bloggens lesere en liten hilsen. Både oppholdet og retreaten gjorde meg veldig godt. Det var veldig inspirerende å lytte til undervisningen om De 40 dagene i ørkenen, som handler om de 40 dagene koptiske prester bruker på å forberede seg for tjeneste. Hadde alle prester og pastorer fått en sin start på sin tjeneste hadde våre menigheter sett veldig annerledes ut! Biskop Thomas snakket om en radikalitet i tjenesten, en hengivelse til Jesus og Hans menighet, som jeg sjeldent har møtt. Dessuten har han en slik personlig utstålning at det er en opplevelse bare å være i nærheten av ham. Min gode venn Arne Borgersen, har tatt bildet, som viser pastoren og retreatlederen Peter Halldorf, biskop Thomas og undertegnede i høyre. Jeg kommer tilbake med flere inntrykk i morgen. Nå skal jeg ut for å sjekke om snøen er blitt borte rundt bønnekoia mi, slik at jeg kan komme inn til den!

Ingen kommentarer: