onsdag, april 08, 2020

Behovet for å 'se' Guds lam.

Denne påsken har jeg et personlig bønneemne: At Den Hellige Ånd må vise meg enda mer av djupene i disse ordene: 'Se, Guds Lam som bærer bort verdens synd.' (Jooh 1,29)

Det er slik med bibelske sannheter at de inneholder lag på lag med sannheter.Vi kan tilegne oss dem rent intelektuelt, og på den måten få kunnskap, men det er noe helt annet når Den Hellige Ånd åpenbarer for oss bibelske sannheter. Da ser vi ikke bare meed våre fysiske øyne, men med vårt indre blikk. Dessuten er det slik at noe kan bli så selbfølgelig for oss, at det blir for selvfølgelig! Det kan nok sies om akkurat dette verset. Derfor er det min bønn at Ånden skal la meg få betrakte Guds Lam denne påsken!

Jeg fester meg ved ordene til evangelisten Johannes: 'Se!'

I den gamle bibeloversettelsen sto der: 'Se der Guds lam.'

Det er det det handler om: å SE!

Ser du, Guds Lam?

Ingen kommentarer: