onsdag, november 11, 2020

Åndens sverd


Mens jeg lå på sofaen for å hvile meg for to dager siden så jeg som i et lynglimt bildet av et stort sverd som sto oppreist i et skår i en klippe. Klippen var delt i to deler og sverdet sto midt inne i form for en stor V. Jeg ber ennå om den fulle tydningen av dette synet.

Synet av sverdet sitter fremdeles på netthinnen. Så levende var det jeg så.

Hebreerbrevet forteller oss dette om Åndens sverd, som er Guds ord:

'For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. Ingen skapning er skjult for ham. Alt ligger ¨åent og nakent for øynene på ham som vi skal stå til regnkap for.' (Hebr 4,12-13)

I går leste jeg noe Bob Sorge, en amerikansk forkynner som har stor integritet, skrev samme dag, her i min oversettelse:

'Hvorfor er du så sulten på Guds ord akkurat nå? Fordi du er svanger med et løfte. I denne fasen trenger å spise en dobbel porsjon slik et løftet som er i deg vokser.'

Ingen kommentarer: