lørdag, februar 25, 2006

Behovet for Guds hellige ild



Jeg er veldig glad for at jeg hadde anledning til å være med på konferansen "Hellighet og kraft", som ble arrangert av Ungdom i Oppdrag i juni 2001. Aldri før har jeg blitt så sterkt berørt av Guds nærvær som da. På vei hjem måtte jeg stanse bilen i en busslomme, fordi Guds nærvær overveldet meg på en slik måte at jeg ristet og gråt innfor Herren så mye at det var uforsvarlig å kjøre videre. I forbindelse med det jeg har skrevet tidligere i dag på denne siden, om dette nye lærdomsværet som nå siger inn over flere av menighetene i Norge, og møter liten motstand, vil jeg sitere litt fra Sergio Scataglini's bok "Guds hellige ild". Sergio Scataglini (bildet) er hovedpastor i Puerta del Cielo menigheten i La Plata i Argentina, og har selv hatt et møte med Guds hellighet, som totalt har forvandlet hans liv. Hør hva han har å si:

"Hva er Guds ild? Det er den forvandlende berøringen av Gud som får oss til å hate synden med fornyet styrke, og som får oss til å jage etter helliggjørelsen med tro og lidenskap. Resultatet er en fortærende kjærlighet til Gud kombinert med en brennende lengsel etter å se fortapte sjeler komme til Jesus Kristus.... Av og til når vi lever på en viss avstand fra Jesus er vi komfortable med vårt levesett, men når Jesus kommer oss virkelig nær, kan det oppleves ubehagelig... Når Han kommer nær til sitt folk, skjer det dramatiske forandringer, for vi kan ikke komme inn i Guds hellige nærhet uten å bli forvandlet.... Jeg hadde begynt å akseptere en utglidning fra den rene bibelske undervisningen, og aksepterte en liten prosent med synd i mitt liv. Men nå opplevde jeg hvordan Den Hellige Ånd sto meg imot. Han omfavnet meg ikke lenger.... Jeg ble minnet om at en liten synd fortsatt er synd, og at enhver synd er ond og ødeleggende... Hvor stor prosent med ondskap tror du Han vil tillate oss å ha med når Herrens dag kommer? ... Når det finnes synd i våre hjerter, selv om det bare skulle være 1 prosent, så kan det komme til å ødelegge hvert gram av gudsliv som er i våre liv."

Ingen kommentarer: