tirsdag, februar 14, 2006

Sterke reaksjoner på artikkel om Antikrist og homoseksualitet



Dagens innlegg på bloggen min, om Antikrist, har vakt sterke reaksjoner på debattsiden til http://apologetisk.net/baptistforum/index.php?act=idx Jeg beskyldes for å drive ondsinnet bibelbruk når jeg antydet at Antikrist kan være homoseksuell. Andre mener jeg står for spekulative endetidsvisjoner, bibelmisbruk og spekulativ eskatologi. Det jeg har gjort er å sitere teksten fra Daniel 11,37 hvor det står: "Guden som hans fedre dyrket, akter han ikke, HELLER IKKE KVINNENES LYST eller noen annen gud akter han på, for han skal opphøye seg over alle." Slik lyder oversettelsen fra Norsk Bibel 1988 (Wisløff, Berg og Gilbrant) I Bibelen Guds ord er dette oversatt slik: "Han bryr seg ikke om den Gud som hans fedre tjente, og HAN BRYR SEG HELLER IKKE OM KVINNERS LENGSEL eller noen annen gud. For han skal gjøre seg selv større enn dem alle." Jeg har også konsultert en rekke andre bibeloversettelser som oversetter på nøyaktig samme måte. Unntaket her i Norge er Bibelselskapets oversettelse av 1978/85. Jeg har funnet støtte for mine synspunkter vedrørende dette hos en fremragende pastor, teolog og ekseget som foreksempel John MacArthur jr. I sin kommentar til Daniel 11,37 skriver han: "This could mean that Antichrist will be a homosexual." (The MacArthur Study Bible. Nelson, side 1248) Andre som støtter dette synet er toneangivende teologer i kirkesamfunnet Calvary Chapel. I dag fremheves homoseksualitet som noe normalt og akseptert. Det er interessant å legge merke til at du nesten ikke skal se en eneste film på TV i dag, hvor homoseksualitet ikke presenteres som noe vi alle bare må akseptere. Sterke krefter arbeider iherdig med å forsøke å påvirke og forandre folks oppfatninger, og målet er å få dem til å bryte med det Guds ord sier. Men Guds ord sier klart og tydelig: "Du skal ikke ligge med en mann slik som du ligger med en kvinne. Det er en STYGGEDOM." 3.Mos 18,22. Antikrist vil en dag ta sete i det gjenoppbygde templet i Jerusalem. Det karakteriserer Jesus som "ødeleggelsens styggedom" (Matt 24,15), og jeg vil anta at en del av den vederstyggelighet som denne krenkelsen består i, kan være at Antikrist fremstår som homoseksuell. Det som i Guds øyne anses å være en vederstyggelighet, vil fremstå som det normale og aksepterte, både for å krenke Abrahams, Isaks og Jakobs Gud og alle som holder Guds ord for å være hellig, evig, uforanderlig og den eneste autoritet for liv og lære.

Ingen kommentarer: