lørdag, desember 26, 2020

Ikke et ord om Jesus


Jeg gjorde et raskt søk på noen av mine kristne Facebook-venner, for å se hva de skrev om julens egentlige budskap. Det ble jeg trist av. Ikke et ord om Jesus. Men side opp og side ned  hver eneste dag med posteringer om vaksineskepsis og vaksinemotstand, for ikke å glemme Donald Trump, side opp og side ned om han også, og om valgjuks. Skulle tro de fleste av dem var amerikanere, men det er de jo ikke. De er nordmenn som ikke kan stemme ved noe valg i USA likevel. Men når Donald Trump tar plassen som Jesus skulle hatt, blir det vel slik. 

Selvsagt må folk få skrive om hva de vil, men ved en av de store kristne høytidene, hadde jeg trodd de var opptatt av å dele de gode nyhetene som skulle vederfares alt folket, men der tok jeg feil. Grundig feil.

Men heldigvis har jeg Facebook venner som deler frimodig om hvilken betydning for menneskheten Kristi fødsel har. Vi skulle være mye mer frimodig på evangeliets vegne.

Ingen kommentarer: