søndag, juli 28, 2024

Evig liv er å kjenne Jesus


 Man gjør seg mange tanker etter et hjerteinfarkt - for mitt vedkommende, det tredje. Mens tankene surrer, har et vers i Johannesevangeliet levd sitt eget stillferdige liv inni meg: "Og dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du har sendt, Jesus Kristus." (Joh 17,4) 

Så har jeg tenkt: Evig liv er ikke noe annet enn en fortsettelse med den relasjonen du har bygget opp med Herren i dette liv, bare at den er sterkere, klarere, djupere og mer fullkommen.

Derfor vil jeg bruke det som er igjen av mitt jordiske liv her nede til å lære Ham å kjenne. Ingenting kan måle seg med å kjenne Ham. 

"Da kjenner jeg ham, og kraften av hans oppstandelse, får del i hans lidelser og blir ham lik når jeg dør som ham - måtte jeg bare nå fram til oppstandelsen fra de døde." (Fil 3,10)

Ingen kommentarer: