søndag, september 12, 2021

Noe gikk galt


Siden fredag har jeg opplevd noen smertefulle timer, og de er ikke over ennå. Fredag var jeg på sykehuset på Lillehammer for å få den sjette injeksjonen i øyeeplet. Hensikten er å redusere blødninger og væskeansamlinger jeg har i det venstre øyet, og dermed redde skarpsynet. Behandlingen har vist seg å være virksom. Fredag gikk noe galt. Jeg klarte ikke å åpne øyet nok, og vedkommende som skulle sette bedøvelsen kom dermed ikke skikkelig til. Når de så skulle sette sprøyten inn i øyet kjente jeg stikket veldig godt. Smertene ga seg ikke utover dagen, og etter hvert ble øyet tørt og vondt. Det er vondt å lukke det igjen, og det er vondt å ha det åpent. 

Jeg har også startet opp med medisiner mot Parkinsons, og kjenner på ubehaget med kvalme og brekkninger.

Nå bruker jeg tårevæske, for å holde øyet vått. Dette gjør at jeg dessverre ikke har fått svart på eposter eller sms eller svart på telefon disse dagene.

Ingen kommentarer: