søndag, september 12, 2021

Hellig likegyldighet


 Jeg håper du holder deg nær Jesus midt i alt. Jesus er, som du vet, mye mer enn en historie. Han er en kilde til liv og er virkelig i stand til å berøre deg dypt, slik at du kan gå utover suksess-fiasko syndromet. Jeg tror virkelig at det er mulig for deg å utvikle et enkelt bønneliv som kan gi deg den "hellige likegyldigheten". Med det mener jeg stedet hvor du føler deg så virkelig trygg og så godt holdt at oppturer og nedturer i livet ditt ikke er i stand til å plage deg eller begeistre deg. Jeg har personlig funnet mye hjelp til å bruke litt tid hver dag på å bare gjenta en hellig tekst i mitt sinn, for eksempel hellige Frans av Assisis bønn: "Gjør meg til et redskap for din fred. . . . ” Når jeg lar disse ordene komme dypt inn i bevisstheten min, skjer det noe nytt i meg, og jeg beveges utover stedene der jubelen eller depresjonen bor.

Henri J. M. Nouwen/Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen (c)

Ingen kommentarer: