søndag, desember 24, 2017

Et profetisk budskap: Krigeren er et barn

Dette er kanskje en underlig tekst å presentere på julaften, men jeg ble så grepet av dette profetiske budskapet at jeg måtte oversette det. Det har kanskje sammenheng med at jeg kjenner meg så igjen i deler av det, blant annet i de valgene jeg selv har gjort etter at jeg ble alvorlig syk. Jeg tror mange vil bli velsignet av dette sterke budskapet:

"Vakre! Jeg har akkurat sittet ute på terrassen min her i London. Det er sent på kvelden. Det er så fredelig. Lovsangsmusikk strømmer ut fra leiligheten min, og jeg føler at Far ønsker jeg skal dele dette:

Elskede barn! Jeg har fulgt med deg som KRIGEREN, vandrende med slik utholdenhet og styrke gjennom dn reisen du har lagt ut på gjennom ørkenen.

Jeg har sett på mens du to der i rustningen din,
som kjempet mot fienden: Jesabel, Leviatan, svik, misforståelse, tap
og JEG KALLER DEG MODIG.

Elskede barn! Vit at selv i ditt svakeste, mest sårbare øyeblikk ...
da du knelte utmattet på den rasende slagmarken
og fremdeles løfter dine hender mot meg
og hvisket i din tretthet og angst:
FAR, JEG ELSKER DEG

og til og med englene så på med ærefrykt da du tilba meg,
KALLER JEG DEG MODIG, MIN DJERVE
og jeg så tårene som strømmet fra ditt sårende hjerte og gjorde puten din våt om natten
OG JEG KALLER DEG MODIG 
FOR KRIGEREN ER ET BARN

Elskede, jeg sier deg: Forbli et barn og kom til Meg.
Men mange i min kirke har sagt at det er en skam å være barn.
Og så har flere og flere av mine sønner og døtre i denne generasjonen skammet seg over å være menneske, når de har vært slitne og har snublet. 
Og slik er en religiøs ferniss blitt skapt,
og et skammens slør lagt over mange i menigheten.
Den religiøse ånden hvisket i deres hjerter:
Hvis du faller, hvis du snubler, hvis du ikke vandrer i seier: SKJUL DINE FEIL!
Og slik så jeg utallinge mengder av mine barns hjerter forherdet sine hjerter mot kirken.
Og deres hjerter ble harde mot meg.
Og de skjulte sine feilsteg, sin svakhet, i skam.

Og en etter en mistet sine evne til å undre seg.
Så i dag kunngjør Jeg at jeg er i ferd med å gjenopprette den barnlige forundringen hos mine sønner og døtre. Forundring! Forundring! Undring over meg.

For, ja, du er en KRIGER, MIN ELSKEDE!
Men når du kommer fra slagmarken og inn i min hage
KOM OG SITT SAMMEN MED MEG I FORUNDRING
Kom, og len deg inn til mitt bryst - i forundring
La mine kjærligsanger skylle over deg
La meg få bære deg som en far i mine armer
vandre hånd i hånd med meg.
Del dine største drømmer med meg.
La meg ha del i din skrøpelighet.
For jeg lengter inderlig å ta del i alle aspekter av ditt liv.

Jeg har mange, mange krigere på jorden.
Men jeg forteller deg at Jeg er i ferd med å gjøre noe helt nytt.
Jeg er i ferd med å FORLØSE BARNET
og HELTENE til den neste bølgen av vekkelse.
Den vil bli kjennetegnet av:
deres gjennomsiktighet
deres autensitet
deres barnlige forundring.

Og de vil ha stor innflytelse over denne dagen som kommer:
på markedsplassen
i palasset
i ghettoen
overfor homofile
til de som ikke føler seg elsket
og et stort rop vil stige opp:
KRIGEREN ER ET BARN.

Og disse, disse heltene vil storligen fornærme den religiøse ånden.
Men Jeg vil bruke dem til rive i stykker fasaden som har holdt mine barn fanget.
Jeg er bokstavelig i ferd med å rive i stykker skammens slør som ligger over min menighet
og de som har gått rundt med en religiøs fasade vil komme til å føle at de er nakne.
Det vil væreet ukomfortabelt sted for dem å være, men det vil samtidig være det sikreste stedet de har vært. Og tusener på tusener vil vandre inn i barnets frihet.

Og gjennom at deres hjertets murer rives ned,
vil en kjærlighet, en slik brennende kjærlighet, 
brenne for andre,
en kjærlighet som ikke kjenner noen grenser,
som ikke har noen begrensninger.

Så løft deres hender, dere mine elskede,
for i det Jeg ser på dere,
ser jeg både KRIGEREN OG BARNET, 
og Jeg forløser forundringen over dere,
jeg forløser Den Hellige Ånds forundring
av Min Elskede Sønn som sitter ved sin Abbas side
og idet jeg forløser forundering
forløser mine himmelske hærskarer 
mirakler, mirakler, mirakler
forundringens mirakler.

Å, Jeg kaller deg min modige elskede kriger,
og mtt elskede, tillitsfulle barn,
kom, sitt sammen med meg i hagen min,
kom, len deg til brystet mitt
idet jeg synger mine kjærlighetsanger over deg,
idet jeg synger over deg, krigeren er et barn.

I kjærliget - din Abba Far."

Wendy Alec Norsk oversettelse (C) Bjørn Olav Hansen, desember 2017.

Ingen kommentarer: