torsdag, oktober 01, 2020

Tørsten og lengselen etter Gud


 'Dyp kaller på dyp ved lyden av dine fossefall. Alle dine brenninger og dine følger går over meg.'(Salme 42,8)

I min ånd hører jeg hvordan Herren ømt kaller på sin høyt verdsatte brud. De djupe tingene i Ham rører de djupe tingene i oss. Over hele verden legger vi merke til dette hellige ropet om mer av Ham. Han ber oss å haste etter å løpe etter Ham med alt som er i oss fordi tiden er knapp, og de kloke jomfruene i Matteus 25 må ha lampene sine fylt med olje og være klare for snart kommer Han tilbake for å etablere sitt rike.

'Som en hjort skriker etter rennende bekker, slik skriker min sjel etter deg, Gud.' (Salme 41,1)

Dette skriftstedet uttrykker den uslukkelige tørsten vi har etter Gud, som ikke kan fylles av noe annet. Herren skaper en brennende lengsel i oss i dag og fortsetter å vekke i oss en lengsel etter Ham 

Rør meg Herre! Forfrisk meg! Jeg lengter bare etter deg!

- Steve Porter

Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen (c)

Ingen kommentarer: