tirsdag, juli 11, 2006

De første kristnes bønner



Allmektige Far, vi påkaller Din barmhjertighet til ikke bare å høre Ordet men til også å leve etter det. Vi ber at alt som ikke er av Deg må senkes i Dine dype vann, og at Du vekker til liv det som bare kan vekkes gjennom Jesus, vår Herre og Hans hellige Ånd. Hans er æren gjennom alle tider.

Vi ber Deg, Herre, gi oss en klar innsikt i de profetiske ordene, åpne stadig mer våre hjerter for sannheten, slik at vi i Den Hellige Ånd kan tilegne oss det som er nedskrevet av Ånden. La Ånden gi oss ord til å uttrykke det som er åndelig virkelighet i Jesus Kristus, vår Herre.

(Origines år 185-254)

2 kommentarer:

oddelv sa...

Jeg opplevde gårkveldens kveldsmøte som en profetisk stadfestelse for meg. Magnar Mæland,s prekentekst var som hentet fra disse linjene som jeg (bla.) satte inn på bloggen min for en uke siden:
"Luk.11,1:«Herre, lær oss å be, slik som Johannes lærte sine disipler.»
Guds menighet er BØNNEMØTE
Gud er bønneleder, vi får være med, av nåde.Bønn er ikke et forslag fra Gud, det er en ORDRE !
Joh.16,24: "BE ! og dere skal få-"
Han gir ingen andre innfallsvinkler: Joh.16,23 "Hvis dere ber Faderen om noe,
skal han gi dere det i mitt (Jesu)navn"
Hvis DERE ber.
Hvorfor ber Gud? (Jesus)
Fordi han er troens opphavsmann og fullender ! (Hebr.12,2)
La oss bli BØNN !! "
Hele møtet dreide seg om bønn.
Baptistsamfunnet skal være BØNNEMØTE !

Bjørn Olav sa...

Jeg synes det er veldig fint at vi nå kan forenes i bønn, for all vekkelse begynner å bønn. Det viser all vekkelseshistorie oss.