onsdag, april 02, 2008

Ny menighet i Swaziland plantet etter 2.Tim 2,2 mønsteret


En liten periode har jeg hatt muligheten til å følge med i et kirkeplantingsprosjekt i Swaziland, og 1.påskedag i år ble en ny forsamling grunnlagt. Stafettpinnen ble gitt videre til en nasjonal pastor, og det unge paret som har lagt grunnlaget for den nye forsamlingen, Lisa-Marie og Gary Black reiser hjem til USA. 1. påskedag kom Mo og Andrew Shearman, som jeg skrev om i en bloggpost i går, for å foreta innsettelsen av pastor Gift (hvilket herlig navn!). Det skjedde på det store landområdet som den nye menigheten har fått kjøpt i Nsoko. Etter innvielsen av pastor Gift, kom forsamlingen sammen for å spise og blant gjestene var det også medlemmer av den Swazilands kongelige familie, blant annet to prinser. Det var også flere av områdets høvdinger, og 600 fra selve lokalsamfunnet. Dette er den første menigheten i Afrika som plantes ut fra G42. Jeg skal senere komme med en nærmere presentasjon av hva dette misjonsarbeidet består i. Det jeg gleder meg over nå er først og fremst dette: Evangeliet har slått rot på et nytt sted. Misjonsarbeidert har vært utført av et ungt par som var villig til å bryte opp fra trygge og sikre omgivelser, og gi seg eventyret i vold. De er blitt støttet gjennom det apostoliske teamet til Andrew Shearman. Og - ikke minst dette: nok en gang har vi fått se prinsippene i 2.Tim 2,2 virker! "Og alt det som du har hørt av meg blant mange vitner, skal du overgi til trofaste mennesker, slike som også er i stand til å undervise andre." Dette er den bibelske måten å plante en ny menighet på. Nå vil dette arbeidet bli fulgt opp blant annet av Andrew Shearman. På bildet ser vi Andrew Shearman (venstre) og Gary Black 1.påskedag.

Ingen kommentarer: