søndag, oktober 02, 2016

Bønneseminar på Otta og en overraskelse!

Denne helgen har jeg vært på Otta for å holde et bønneseminar i Sel baptistmenighet. Mange gode tilbakemeldinger fra seminaret som ble holdt lørdag formiddag. Det var en fin gruppe som var samlet i Bethel, og det var åpent og godt å dele Guds ord og egne erfaringer fra bønnens verden med mennesker som tok imot meg med åpenhet og varme.

Søndag hadde Gud en forunderlig overraskelse til meg!

Jeg dro hjem til Gjøvik etter seminaret lørdag, for jeg kjente meg ikke bra. Det er store utfordringer med både hjertet og lungene for tiden.

Som mange av bloggens lesere vet er fjellturer i Rondane en av mine store lidenskaper. Jeg har gått mange og lange turer i dette flotte og vakre fjellområdet, men på grunn av mine helseutfordringer er de lange turene nå historie. Det er veldig vemodig. I sommer hadde jeg med meg en noen kristne venner fra Wisconsin inn i Rondane på en liten tur. Vi gikk ikke langt, men jeg måtte snu og vende tilbake til bilen, mens de gjorde en litt lengre tur. På vei tilbake til bilen svartnet det for meg og jeg fikk et kraftig angina-anfall. Da visste jeg at nå er Rondane-turene definitivt over.

Men som sagt: Herren hadde en overraskelse på lur!

May Sissel kunne bli med meg tilbake til Otta i formiddag, og turen gikk opp til Mysusæter hvor familien Løvdahl hadde fått leie en hytte. Det var også meningen at jeg skulle overnatte her fra lørdag til søndag, men slik gikk det ikke. Hjerteproblemer satte en stopper for det.

Men nå kunne May Sissel, Ulf Magne og meg ta turen inn til parkeringsplassen ved Spranget og vi kunne gå noen meter innover på veien til Rondvassbu. Forholdene var helt fantastiske. Det var skyfri himmel og helt vindstille og noen av fjelltoppene hadde tatt på seg snøkåpa! Det var så vakkert og det var så sterkt å få oppleve dette! Jeg kjenner på en djup takknemlighet og glede over å ha fått være med inn i Rondane igjen og fått se noe så vakkert.


På ettermiddagen talte jeg i baptistkirken igjen, denne gangen om kraften som finnes i det å velsigne andre.



Bildene er tatt av Vidar Jensvold, May Sissel Hansen og Ulf Magne Løvdahl.

Ingen kommentarer: