mandag, august 05, 2024

En kjærlighet venter meg


  Hva som skal skje på den andre siden

når alt for meg senkes ned 

i evigheten - vet jeg ikke.

Jeg tror, jeg tror bare

at en kjærlighet venter meg.


Jeg vet jo at jeg da,

fattig og uten byrder, 

må svare for mitt liv.

Tenk ikke at jeg fortviler for det.

Jeg tror, å, jeg tror

at en kjærlighet venter meg.


Tal ikke til meg om de saliges

herlighet og lovsang

og ikke mer om engler.

Alt jeg kan tro, bare tro

er at en kjærlighet venter meg.


Nå når min stund er så nær

hva kan jeg si - bare le;

det jeg har trodd, det tror jeg alt mer

på terskelen til døden.

Jeg går mot en kjærlighet,

i en kjærlighet synker jeg mykt ned.


Dør jeg, så gråt ikke, 

det er kjærligheten som henter meg.

Om jeg frykter - hvorfor ikke?

Minn meg da enkelt på:

at en kjærlighet venter meg.


Han vil åpne meg

helt for sin glede, for sitt lys.

Ja, Far, jeg kommer til deg i vinden, 

som ikke vet hvor den kommer fra

eller hvor den farer hen. Mot din kjærlighet,

din Kjærlighet som venter meg.


Søster Alice-Amiee Marin av Jesusbarnet (1896-1976). Oversatt til norsk av Bjørn Olav Hansen


Ingen kommentarer: