torsdag, august 29, 2024

Gud holder deg i sine hender


 "Hvem har målt vannene med sin hule hånd og målt ut himmelen med sine utspente fingrer og samlet jordens muld i skjeppe og veid fjell på vekt og hauger i vektskåler?" (Jes 40,12)

Hvem har målt vannene med sin hule hånd?

Og likevel...jeg blir minnet om profetens ord noen kapitler senere..."Han har gjort min munn til et skarpt sverd og skjult meg i sin hånds skygge. Han har gjort meg til en blank pil og gjemt meg i sitt kogger." (Jes 49,2) 

Vår fantastiske, uutgrunnelige Gud holder ikke bare alle hav og stjerner i sine mektige hender...HAN holder hver og en av dere!!!

 I skyggen av sin hånd har han gjemt deg ... ditt hjerte, ditt sinn ... ditt liv. Han holder det hele i hule hender.

 Noen trenger å høre dette i dag ... din Gud holder DEG ... ømt, forsiktig, målrettet og kraftfullt i sin evige hånds beger. Ingenting kan rive deg fra hans mektige hånd. Ikke tvil på det, for Han holder deg skjult under sine vinger når denne stormen går forbi deg.

- Dana Jarvis/Heartbeat of the Father. Oversatt til norsk av Bjørn Olav Hansen

Ingen kommentarer: