fredag, oktober 12, 2018

Hysj!

I morgentimene i dag kom disse ordene til meg: "Hysj!" Så litt senere: "Brudgommen har gått ut av sitt kammer."

Det er som om det gjennom himmelrommet går et stort "hysj", som om noe er nært forestående, og krever all oppmerksomhet. Jeg tror dette er et ord for det som ligger foran oss, for kommende dager. Det har sammenheng med ordene: "Brudgommen har gått ut av sitt kammer!"

Det krever stillhet, ærbødighet, at vi bøyer kne i stille tilbedelse. At vi legger alt annet til side. Lytter!

Jeg har lenge kjent at noe er i endring. Vi går vanskeligere tider i møte for alle som leve helt for Jesus. Motstanden vil bli stor og krevende. Den onde vil sette inn sine angrep.

Ordene jeg hørte samsvarer godt med de profetiske ordene fra Joel 2,16:

"La brudgommen gå ut av sitt rom, og bruden fra sitt kammer."

Når jeg leser de ordene kommer disse ordene til meg:

Himmel og jord roper ut: Ære!

Jeg bøyer meg og hvisker: Ære! Ære! Ære!

Ingen kommentarer: