torsdag, februar 07, 2019

Kanskje den mest utfordrende og radikale teksten jeg har oversatt

Dette er nok em av de sterkeste og mest radikale tekstene jeg har oversatt til norsk:

"Jeg var sulten og du fikk stiftet en humanitær gruppe for å diskutere min sult.

Jeg satt i fengsel og du krøp stille av gårde til kapellet ditt og ba om at jeg måtte løslates.

Jeg var naken og i tankene dine debatterte du det moralske ved min fremtoning.

Jeg var syk og du knelte ned  og takket Gud for din gode helse.

Jeg var hjemløs og du prekte til meg om Guds åndelige kjærlighet.

Jeg var ensom og du forlot meg for å be for meg.

Du syntes å være så hellig, så nær Gud.

Men jeg er fremdeles veldig sulten og ensom og kald."

- John Stott i boken: 'Issues facing Christians today'. Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen


Ingen kommentarer: