tirsdag, juni 27, 2017

En morgenbønn

"Jeg står opp i dag med nærværet til Den Hellige Ene, omfavnet av kjærligheten, i håpet om å bli fornyet, i gleden av å tilhøre det store Jeg Er. 

Jeg står opp i dag i Skaperens liv, i bildet av Den Evige, til Ham som planter hager, og bærer byrder. 

Verdens åndepust, jeg står opp i dag, som barn av Den trofaste, min sjels elsker, Fornyelsens Ånd. 

Alle velsignelsers og sannhetens gode Giver, Deg tilkommer all tilbedelse. 

Jeg velger å leve i dag i navnet til Den omsorgsfulle.
Må medfølelse fylle mitt hjerte,
takknemlighet mine tanker,
generøsitet mine handlinger,
må rettferdighet bli min lidenskap.

Jeg velger å leve i dag,
i lyset av Kristus.

- Christine Sine.
Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen

Billedtekst. Fra den hellige øya Iona.

Ingen kommentarer: