søndag, juni 10, 2007

Den nordisk katolske kirke på besøk



Neste søndag skal St.Johannes Døperen menighet i Oslo, feire messe i Hoff kirke på Østre Toten. Etter messen skal de besøke bønnekoia mi, og om været tillater det kommer kirkekaffen til å bli lagt utendørs eller innendørs i et bedehus i nærheten. Det er første gangen Den nordisk katolske kirke feirer messe i Hoff kirke. Den nyvalgte biskopen i Den nordisk katolske kirke, fader Roald Nikolai Flemestad (bildet) skal være med. Det samme skal presten i St. Johannes Døperen menighet, fader Asle Ambrosius Dingstad, og jeg håper også at han som var prest i min sognekirke da jeg ble en kristen i 1972, fader Arne Mathias Sky får anledning til å komme. Sky var den gangen sogneprest i Vardal, og fikk stor betydning for meg gjennom sin sentrale Kristusforkynnelse, og grundige utleggelse av Guds ord. St. Johannes Døperen menighet, som er modermenigheten for Den nordisk katolske kirke, tar dette som årets menighetsutflukt og det er et stort privilegium for meg at de vil komme for å besøke mitt lille bønnested. Om du bor i nærheten, og kunne tenke deg å være med på dette, er du hjertelig velkommen. Ta da kontakt med meg via epost: bolahans@online.no så skal du få nærmere beskjed om klokkeslett og sted. Messen i Hoff kirke vil bli holdt i etterkant av den ordinære gudstjenesten der.

Ingen kommentarer: