søndag, oktober 06, 2019

Din egen bønnerytme

Det gjelder å finne sin egen bønnerytme, og begynne å be ut fra sin personlighet. Det er frigjørende. Faren oppstår når vi sammenligner oss med andre, eller føler oss tvunget til å leve etter en bestemt form.

Derfor skulle jeg ønske at vi var rausere med hverandre. Ikke være så opptatt med å sette hverandre i båser. Jeg er for et stort mangfold, også på bønnens område.

Bønnerytmen din kan også endres med årene. Det som passet for en årstid av ditt liv, passer ikke nødvendigvis i den neste. Fortvil ikke, da vi Gud åpne dører i bønnens hus som har mange rom. Min bønnerytme har endret seg på grunn av sykdom. Men jeg finner nye måter å be på, ikke nødvendigvis med ord.

Som sagt - jeg skulle ønske at vi var rausere - og med det mener jeg at vi burde slutte å være så mistenksomme overfor hverandre.

La folk få be slik det passer dem best. Til frihet har Kristus frigjort oss. Den kirkelige bønnetradisjonen er rik og mangfoldig.

Ingen kommentarer: