tirsdag, mars 31, 2009

800 døpt og tillagt menigheten på èn dag


I en tre og en halv times seremoni lørdag 28. mars ble 800 mennesker døpt og lagt til Saddleback Baptist Church i Lake Forest Florida. Det skjedde etter at 2400 mennesker hadde deltatt på et fire timers kurs, for mennesker som var interessert i å bli medlemmer av menigheten. Antall deltagere på dette kurset er det største i menighetens 30 årige historie. Pastor Rick Warren talte om menigheten som 'sannhetens støtte og grunnvoll.' Tilsammen 35.000 mennesker har deltatt på menighetens kurs for de som er interessert i å bli medlemmer, siden menighetens grunnleggelse.

2 kommentarer:

Dagfinn Stærk sa...

Fint. Jeg har stor respekt for Rick Warren og det han gjør i Saddleback menighet.

Men i forrige uke hørte jeg dominikanermunk Arnfinn Haram holde foredrag her i Halden. Da fortalte han om en menighet i Frankrike (Paris?) som påskenatt døper 2.000. Og det var flere andre menigheter som opplevde lignende. Jeg forsto det slik at dette var voksne som ble døpt. Så det skjer gledelige ting både her og der.

Bjørn Olav sa...

Så spennende, Dagfinn. Jeg gleder meg med deg over alle som finner en levende tro på Kristus. Et annet sted på bloggen omtaler jeg det forsoningsunder som nå skjer mellom arabiske kristne og messianske jøder.De går sammen om et skoletilbud! Det er mye å glede seg over, og takkee Herren for.