tirsdag, mai 29, 2012

Bærere av Den Hellige Ånd

Om jeg levde livet mitt med bevisstheten om sannheten i ordene fra 1.Kor 6,19-20 er jeg ganske sikker på at vi ville levd annerledes:

'Vet dere ikke at kroppen deres er et tempel for Den hellige ånd som bor i dere, og som er fra Gud? Dere tilhører ikke lenger dere selv. 20 Dere er kjøpt, og prisen betalt. Bruk da kroppen til Guds ære!'

Det kan være godt - men samtidig også utfordrende - å minne hverandre om dette nå i etterkant av pinsen. Når hverdagene begynner igjen. Troen har lett for å bli intelektuell, som et sett tanker, men troen må også få sin praktiske utfoldelse i våre liv. Om jeg levde med bevisstheten om at jeg er bærer av Den Hellige Ånd, ville det få praktiske konsekvenser. Kan jeg med mitt liv ære den Ånd som bor i meg? Hva ser de som ser meg?


Om dette kretser mine tanker for tiden. Jeg lengter etter at evangeliet mer og mer skal forkroppsliges i våre liv. At kristen tro ikke skal handle så mye om ord, men at troen formidles gjennom kjærlighetshandlinger.

Ingen kommentarer: