torsdag, mai 31, 2012

Ganske enkelt genialt!

Ganske enkelt genialt! Det var min første reaksjon når en venn av meg forleden dag presentere for meg 'Bibelleseplankalender for 2012'. Jeg ante ikke at noe slikt eksisterte.

I et meget hendig format, akkurat passe til å få plass i lomma, har Bibelselskapet produsert en bibelleseplan som følger kirkeåret. Boka leses på tvers, og det er plass til å gjøre seg små notater i margen. Det er en tekst for hver dag, enten fra Det gamle- eller Det nye testamente, og i den nye oversettelsen fra 2011. Flere av bibelleseplanene som eksisterer på markedet er for ambisiøse for de fleste. Her er det en kort tekst for hver dag, som de fleste vil klare å få med seg.

Selv om vi snart har kommet til juni, skaffet jeg meg et eksemplar av denne i går, og den blir min følgesvenn resten av året. Jeg håper inderlig Bibelsselskapet fortsetter å produsere en for neste år!

Ingen kommentarer: