fredag, februar 07, 2014

La oss be for Aase og Emanuel Minos

De siste dagene er jeg blitt så minnet om å be for Emanuel Minos, og hans kone.

Hele Norges evangelist, vi kunne kanskje si: hele Nordens Mr. Pinse, hedersmannen, Emanuel Minos, fortalte på sommerstevnet på Hedmarktoppen i fjor, at han har fått kreft med spredning. Hvordan det står til med ham i dag, vet jeg ikke - men kunne vi ikke bruke litt tid denne helgen til å løfte Emanuel og hans kone Aase, innfor Nådens trone. Be om styrke, visdom, legedom. Vi trenger dem begge i mange år til!

Jeg glemmer ikke 28.november i 1999. Da hadde May Sissel og jeg gleden av å ha Aase og Emanuel Minos, Ole B. Jarlvang og hans kone Marit som middagsgjester. Vi hadde invitert de to til å preke på et stevne i Raufoss kino. Hvilken ære å få lytte til disse Herrens vitner, og få snakke om det som lå oss på hjertet for den alvorlige tiden vi lever i. Noen år tidligere hadde Emanuel Minos kommet meg til hjelp i forbindelse med en krise jeg gikk igjennom som forkynner. Da fikk jeg komme hjem til Aase og Emanuel, og lette mitt hjerte, og fikk med god åndelig veiledning, som fikk avgjørende betydning for at jeg fortsatte å forkynne Guds ord.

Blir du med i det åndelige bærelaget for Aase og Emanuel Minos denne helgen?

Ingen kommentarer: