mandag, juni 29, 2009

Min hånd er under deg



Det er forunderlig å oppleve hvordan Gud vet om oss og kommer oss imøte når vi trenger det. Eva Flå har skrevet noen dikt, som hun ved ulike anledninger har sendt meg. Hver eneste gang har de vært som håndtrykk fra Far, og ord i rette tid som har båret meg og velsignet meg. Her om dagen kom det et slikt dikt, jeg fikk det rett etterat fastlegen min hadde gitt beskjed om at det ikke var noe mer verken han eller sykehuset kunne gjøre med mitt hjerte. Jeg må innrømme at det var hardt å få en slik beskjed. Da dukket det opp et brev i postkassen, fra Eva, med følgende dikt. Jeg tar det som et profetisk dikt, ord gitt inn i mitt liv, for en tid som denne. Fordi det har velsignet meg så mye deler jeg det med deg:

Vit det, barnet Mitt, når alt omkring deg vitner om at nå er du på bunnen

Min hånd er under deg

den er formet som en bue for deg å hvile i.

Min hånd er under deg

ligg der, barnet Mitt, overgitt og hvilende i ditt barnekår

løft dine blanke barneøyne

opp til Meg

speil deg i Mitt blikk

som alltid søker deg.

Vit også, barnet Mitt

at omstendigheter, sykdom

bekymringer og trette tanker

tar Min andre hånd seg av.

Jeg har kontroll på alt når du gir Meg livet ditt.

Jeg er din Allmektige Far

som hjelper deg

og som forvandler

omstendigheter, liv og deg

men Jeg gjør det på Min måte

og i Min tid

om dine øyne og ditt hjerte

bare er opptatt av å søke Meg

og hvile i

Min hånd som er under deg.

Dette profetiske diktet vil jeg henge opp i bønnekoia mi, slik at jeg kan se det og lese det hver gang jeg går inn døra i Mamre. Takk Eva, takk for diktet, og for at du er vàr nok i din ånd til å "sense" når du skal velsigne andre med et ord fra Ham.

1 kommentar:

Karin sa...

BjornOlav!
Tack för att du gav oss del i denna underbara dikt som Eva sände!Verkligen en uppbyggande dikt!Ja,tänk att så helt få vila i Guds Mäktiga Hand,att ingenting varken yttre eller inre nöd varken sjukdom eller andra bekymmer kan
hindra mej från att förtrösta på min Gud!
Tack BjornOlav, för denna bok som du sa du ville sända!
Såg du i facebook det jag berättade om i förra veckan när en vännina (Chilenska och jag sjöng på ett friluftsmöte en härlig andlig Spansk sång,som heter;

"Que lindo es mi Cristo,
Quan grande es Su Amor"
(Så underbar är Jesus
Så stor är Hans Kärlek).
Det är en Marcos Witt som har sjungit den.En otroligt vacker sång
på Spanska!
Vill du att jag sänder dej den?
Går det bra med kasett,eller vill du ha den på CD?
Ha en bra dag käre vän,
"Dios Te Bendiga"!(Gud Välsigne dej)
Karin
Hälsa MaySissel!