lørdag, juni 27, 2009

Troens tillit



Lykkelige er de som lever sine liv rotfestet i troens tillit! De vil oppdage det mest vidtrekkende mysterium av alle: at den oppstandne Kristus alltid er nærværende.

Det som Gud gir oss virker i blant så stort .... at vi kjenner oss så små. Han tilbyr oss noe vi knapt kan forestille oss: at Kristus og Den Hellige Ånd uunngåelig vil bo i våre hjerter.

Hellige Ånd,

i alle situasjoner skulle vi ønske

at vi kunne ta imit deg i stor enkelhet.

Og mer enn noe annet er det ved hjertets forstand

at du lar oss trenge igjennom

det mysteriet som er ditt liv inne i oss.

Bror Roger, grunnleggeren av Taize (1915-2005)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Broder Roger er ett stort forbilde for meg.
Bare dem ordene som sies av han her er nok til å forstå hvordan man blir i bildet.
Man må bli radikal i kjærlighet for å føle og tenke som Jesus.
Det ere denne grenseløse tolmodigheten med dem som enda ike harforstått at dem skal vokse seg inn i bildet som kjennetegner dem forbilder jeg har.
Å at dem viser ingen fordømmelse for den som bor i han har ingen fordømmelse over dem som lider.
Hvis det er snakk om refs så er det overfor dem som vet bedre som har hørt og smakt men fordømmer dem som lider.
Som Jesus sier vi skal ikke legge åkk på dem som alt ligger nede.
Kjære Jesus hvorfor lar du uten om dem få som våger å fortelle om vor nær vi kan leve deg som broder Roger som vet veien til å kjenne deg.
Hvorfor er kristene i norge så vet mye så feige med å tale om dette som er så stor rikdom for brødrene.
Først sviktet dem hemmelige broderskap som skulle bevare kunnskapen om bildet så det ikke gikk tapt i den mørke middelalder med makt og kontroll av det falske presteskapet som ikke ville at mennesket skulle forstå at du bor i dem.
Så har dem hemmelige broderskap kastet sine lys nå dem møtte en trosdimon igjennom falske prester som tok fra dem bildet.
Nå sitter det kristene i vårt land og mange andre steder i STREK å fornekter kunnskapen om bildet for dem er feige for andre kristenes reaksjoner.
Hvilken dom skal komme over dem som hvet bedre men som Peter fornelkter Jesus når det gjelder.
Skal kunnskapen om bildet bare tilhøre dem få og dem hemmlige eller skal den ropes fra hustakene i vår tid amen.

Broder i kristus

Cato sa...

Hva er det for et bilde du snakker om, anonym??

Mvh.
Cato.

Anonym sa...

Grunnen til at Jesus kom var at vi var falt fra å være det Gud skapte oss til å være ett speilbilde av han.
Vi er skapt i Guds bilde derfor kan Jesus også være sant menneske og Guds bilde for også mennesket er ment å speile Gud.
Vi kan ikke falle fra noe vi ikke har vært så har vi fallet fra Guds bild til syndere er veien tilbake til før synden målet som er guds bilde.
Vi er ment å være levende tempel for Gud selv det er målet som Gud ønsket når han sente Jesus til jorden.

Hvis du trenger mere forståelse kan du gå inn på denne linken der den katolske kirke i frykt for jesus nå legger ut sannheten som dem sier har vært der fra Jesus tid.

Opus Dei - KORTE VIDEOER MED GRUNNLEGGEREN - På gaten er du Treenighetens tempel
http://www.opusdei.no/art.php?p=26746
Mange kristene leser og leser bibelen i trosmakter så dem ikke ser alt som står der.
Paulus snakker stadig om at Guds ånd som er av gud selv bor i våre hjerter men trosbrillene raser videre uten å oppfatte hva dette virkelig betyr at Gud selv skal leve i oss.

Vi er ment å bli lik Gud selv er den læren som Jesus hadde som ikke tåler dagens lys.

Broder i kristus