fredag, januar 15, 2021

Et sterkt vitnesbyrd om Guds ledelse


 Jeg ble så inspirert av dette sterke vitnesbyrdet Pete Grieg, initiativtager og stifteren av bønneinitiativet 24/7, fortale her om dagen. Det er et godt eksempel på Guds ledelse. Det er Petr fra Den tsjekkiske republikken som forteller dette til Pete Grieg:

“Jeg var nervøs for å delta i bønneoppdraget 24-7 i en liten by som heter Zlaté Hory ved den polske grensen, fordi jeg ikke føler meg komfortabel med å snakke med fremmede på gata. Den første dagen var ekstremt utfordrende, men Gud fikk meg til å oppleve noe jeg ikke forventet i det hele tatt.

Helt på slutten av vår første dag, da vi pakket og skulle til å reise, løp en ung kvinne opp til oss. Hun var veldig ivrig og spurte: “Er du fra den 24-7 bønnen? Du må tulle med meg!"

Vi var litt forvirret, men mens hun fortsatte, utspilte historien seg og det begynte å gi mening

“Jeg besøkte vennene mine, og mens jeg gikk på do, fant jeg en bok som heter #DirtyGlory der. Jeg er ikke kristen og var ikke interessert i det før jeg la merke til at forordet ble skrevet av Bear Grylls. Jeg liker ham, så boken vekket oppmerksomheten min og jeg begynte å lese den.


“Jeg innrømmet overfor Gud at ingenting fungerte i livet mitt. Og nå, her er du, med Modlitby 24/7 campingvogn i min egen by - en by på bare 3700 mennesker helt på slutten av verden. “

Vi fortalte henne at hun kanskje var grunnen til at vi kom, og vi inviterte henne til å komme dagen etter. Faktisk kom hun og fortalte meg at Gud hadde sendt henne mange ‘tegn’ og at hun gjerne ville bli kjent med ham, men hun visste ikke hvordan.

Jeg har ikke møtt en person som er så klar til å gi sitt liv til Jesus på lenge.

Og så delte jeg de gode nyhetene med henne, og vi ba sammen. Hun ga livet sitt til Jesus. Hun var begeistret og vi gledet oss med henne. Vi var glade for at vi kunne gå inn i ting som Gud hadde forberedt før. Det eneste som var nødvendig var å være der, klar til å følge Åndens ledelse. For meg har dette vært en uforglemmelig opplevelse."



Ingen kommentarer: