onsdag, februar 15, 2006

Voldsomme angrep på utleggelsen av Dan 11,37



Det er interessant å se hvor sterke reaksjoner min utleggelse av Daniel 11,37 har fått hos enkelte på Baptistforum. http://apologetisk.net/baptistforum/index.php?act=idx Og det er også interessant å se hvor langt enkelte er villige til å gå når det gjelder å fremsette usanne påstander om andre. Tidligere medlem av lederskapet i Oslo 3. Baptistmenighet, Ivar Kvistum, går så langt som å si at han "knapt har lest en styggere og mer ondsinnet krenkelse av kristne mennesker med homofil legning noen gang". Kvistum påstår at det jeg gjør er å "identifisere legningen med det onde personlig." Det jeg har gjort er å gjengi en bibelsk tekst, og samtidig antyde at teksten kan tyde på at Antikrist kan være homofil. Slikt blir det skikkelig rabalder av. Men et slikt syn er jeg ikke alene om å ha. Den tidligere pastoren for den samme menigheten, Ragnhild Schanke, sier rett ut at jeg har vært en kilde til Magazinets mange artikler om Oslo 3. Baptistmenighet og striden om homofili i Det Norske Baptistsamfunn. Jeg undres på hvor hun har det fra. Jeg ble intervjuet av Magazinet noen ganger, men det er ikke det samme som at jeg har vært en kilde til hva avisen har skrevet om dette. De har intervjuet meg om mitt ståsted i denne konflikten. Å påstå at jeg har foret avisen med opplysninger er en drøy og usannferdig påstand. Hun mener samtidig at min bibeltolkning er ondsinnet. Sterke ord. En annen av Baptistsamfunnets profilerte pastorer, Peder Martin Liland, kjører også hardt ut, og kan ikke se at noe av det han skriver er helt i grenselandet for mobbing. Samtidig inviteres jeg til å svare på de voldsomme angrepene på nettsiden. Jeg velger å stå over fordi det ikke har noen hensikt å debattere. Kvistum/Schanke er på sin side opptatt av tolleranse, vidsyn, akseptering. Det er fine ord inntil du hevder noe som de ikke liker. Dessuten kjemper vi med svært alvorlig sykdom på hjemmebane, så jeg har heller ikke tid til å gi meg hen til disse lange debattene det gjerne blir når man debatterer på dette forumet.

Ingen kommentarer: