onsdag, februar 01, 2006

Jeg er stille i Gud



Det er sikkert mange av oss som med stor glede har lest Indiamisjonær og stifteren av Ashram bevegelsen, Stanley Eli Jones, sine mange bøker. Flere av hans bøker har hatt stor betydning for mitt eget åndelige liv, ikke minst hans selvbiografi, eller rettere sagt: Åndelige biografi. For det er det han selv kaller boken som fikk tittelen: "A song of ascents", oversatt til svensk med tittelen: Sången om Riket, utgitt i 1970. Stanley Jones var en veldig disiplinert mann, som sto opp fast klokken 05.00 om morgenen, og etter at han hadde kledd på seg, hadde han sin stille stund med Herren. Han kalte denne stunden "Lytte-stunden", fordi han sa at det er viktigere å lytte til hva Gud har å si til deg, enn det er å fortelle Ham hvordan du har det. Dagens Stanley Jones sitat lyder slik: "Jeg er stille i Gud. Jeg er hjemme i Gud. Jeg hviler i Gud. Jeg har alt i Gud." (Sitatet er hentet fra: "Dagens lösen for 2006, side 39. Bokförlaget Libris)

Ingen kommentarer: