torsdag, mai 02, 2019

Hva jeg ber om personlig for tiden

Jeg har gjort Kol 3,1 til et personlig bønnemne i den fasen av livet hvor jeg befinner meg for tiden: 'Hvis dere da altså er oppreist med Kristus, så søk de ting som er der oppe, der Kristus sitter ved Guds høyre hånd.'

Jeg ber om to ting spesielt: Å ha rett blikkretning og rett perspektiv..

Jeg ber om å få se det som skjer i et evighetsperspektiv.

Hva er viktig? Hva teller? Hvilken verdi har det når alt kommer til alt? Hva skal jeg gi livet mitt til? Dagene? Timene? For det er så mange ting jeg kan sløse det bort på.

Når livet ditt begrenses av alvorlig sykdom, som ikke kan reverseres eller endres og som er progressiv, er det enkelte ting som ikke betyr noe lenger, mens andre ting får større verdi. Og da  gjerne de tingene som er selvfølgeligheter mens man er frisk.

Så har jeg en dristig bønn:

Om jeg kunne få et lite glimt av himmelen, av herligheten som venter? At Herren kunne dra det flortynne sløret mellom himmel og jord til side - om så bare for et kort øyeblikk  - og vise meg hva som venter.

Kunne du be for meg at jeg opplevde det?

Ingen kommentarer: