mandag, mai 01, 2023

Profeti i baksetet på en bil


Jeg har aldri profetert i drømme før - før nå! Jeg satte meg ned og sovnet der jeg satt i stolen i dag formiddag. Så begynte jeg å drømme. Jeg befant meg i en norsk by. Så ser jeg bilen til noen jeg kjenner, som har arbeidet som misjonær i mange år. Bilen står ulåst, og av en eller annen grunn får jeg en tilsyndelse om å sette meg i baksetet. Der sovner jeg, og våkner ikke før bilen er underveis med kvinnen ved rattet. Jeg lurer på hvordan jeg skal få sagt at jeg befinner meg i baksetet på bilen hennes, mens hun kjører, og ikke skremmer henne?

Så hører jeg meg selv si - med rolig stemme: "... (kvinnens navn): Jeg har en hilen fra Herren til deg!"

Kvinnen skvetter ikke, rolig kjører hun bilen til side og sier: 

"Jeg er blakk!"                                                                                                                                          

Jeg forstod med det ssamme hva hun mente. Hun var tom, manglet frimodighet, følte seg liten.

Da hører jeg meg selv si:

"Det er ikke over, (og så kvinnens navn), Herren har fremdeles bruk for deg!"

Så våkner jeg. 

Da bestemmer jeeg meg for å ringe henne dette gjaldt. Hun ble oppmuntret, denne kalde 1.maidagen, med snø i lufta. 

Ingen kommentarer: